Albumas atlaikęs laiko tęstą. ADE – “Išėjęs iš mados” [Shiaure Rec.: 2012] apžvalga

Ade
Ade

Prieš kurį laiką gavau gerą klausimą, po kurio susimąsčiau ir supratau, kad praleidau pro ausis įdomu dalyką. Kaip ten sakoma – geriau veliau nei niekada. Tad taisau klaidą ir apžvelgsiu ADE’ės albumą, kuris dėl mistinių priežąsčių, savo laiku, nepateko į mano paskendusio darbuose ir kelionėse akiratį.

Teigti, kad albumas buvo visiškai negirdėtas – būtų netiesa, nes pavienius gabalus tikrai ir ne kartą teko girdėti. Tai GL etery, tai kokio internetinio vienkiemio formate, bet kartu, žingsnis po žingsnio, tai gavosi padaryti tik dabar. Ir išties padariau tai su malonumu.

Gerai, kad albumas nespėjo pasenti per dvejus metus, ir, ko gero, pagrindinė to priežastis yra pats Ade, kuris nebandė gaudyti ir sekti madų – jis tiesiog darė tai, kas jam patinka, gerų draugų kompanijoj, ir tai jaučiasi. Ypač, kad Ade (bent mano supratimu) turi tokį labai vertinamą bruožą – ji lengvai supranti, jis moka pateikti savo mintis taip, kad nereikia laužyti galvos, ir bandyti suprasti, kas pasislėpė po viena ar kita alegorija, ir ar čia vietoj, o gal tiesiog žodynėlis rimavos + google citatos… Malačius. Bet turbūt tiesą žino tik tie, kas pažįsta arba matę Ade  gyvai, kas dirbo su juo vienoj studijoi (Shiaurė rec. tikrai gerai padirbėjo beje). Tačiau kiek galiu spręsti iš Ades darbų, kuriuos teko girdėti per pastaruosius metus – tai vis dėl to pirmas variantas (savas ir aiškus derinys įgimto talento ir darbo).

Mano komplimentai ir keletai svečių atsiradusių albume. Tai tikrai MC  kuriuos gerbiu, ir visa laiką stebiu tai, ką jie daro ir įrašinėja. Gal būt, kai kuriuos iš jų paskutiniuoju laiku tenka girdėti vis rečiau, bet ,matyt, tam yra priežasčių. Taigi iškart po intro,  kartu su MTW įrašytas gabalas – puikus 90-tųjų hardcoru kvepiantis instrumas ir DJ Mamania su savo amatu. Kaip gaila, kad vis dažniau grupės ir MC įrašinejant pamiršta apie DJ’us, prisimindami tik koncertų metu, karts nuo karto… O juk DJ gali priduoti išties tiek daug, ir tai yra laiko patikrinta tardicija. O tradicijos išties puiku – tegul trumpai, bet jie priduota savo aromatų bendram vaizdui ir garsui.

“Laimės Formulė” – jeigu prieš tai aprašyto gabalo instrumą padarė pats Ade, šiame jis pakvietė į pagalbą dar vieną muzikos kūrėją su “alia graffitinickuWTK. Kitaip, bet labai gerai… Įdomus tekstas, įdomiai linguojantis savo raime Ade, ir lengvai futuristinis instrumas puiku.

Toliau “Mano Specifika” – su kuriuo be Adės padirbejo ir dar vienas, senokai girdėtas, beatmeikeris Kshysiakas ir jau kartą minėtas DJ Mamania. Tai, ko gero, savitas prisistatymas, kurio tikslas parodyti, padėti suprasti, kodėl gi ne? Visada, kai pažįsti geriau atlikėją – klausai kažkaip kitaip ir perimi kūrybą kitokiu kampu.

Penktoj pozicijoj dar viena įdomi koloboracija. Ade, Karu ir Vaiper su savo instrumu, prie jų prisijungė man asmeniškai negirdėtas vardas, kaip DJ Kozer (negirdėtas, bet savo darbą atliko). Bendrai visada, įdomu klausyti, kaip ir ją repuoja abu MC, ir, kaip mūsų legenda, Karūna reiškia savo mintis sulipdydamas jas su sultingu žargonu. Čia norėtųsi atskirai pagirti Vaiperio darbą, nes per visą instrumą labai įdomiai yra tas seno alia G-funko arba kažko tokio prieskonis. Savitai tai netgi sugrąžino į tuos pačius auksinius 90’tus, bet tuo pačiu, viskas yra įdomiai ir šiuolaikiškai. Malonu klausyti tokias lenktynes instrumo su MC  –aplodismentai.

Toliau dar vienas įrodymas tam, nuo ko ir pradėjau šią recenziją. Ade nepamiršdamas gerų tradicijų įtraukė į albumą savo ir savo draugų freestylą. Šaunuoliai – puikus darbas, gal vieną dieną teks pamatyti gyvai…

Ir dar vienas  NU propaguotojo (Vaiperio) instrumas, dar vienas Mamkos įterpimas. ”Kvaila daina” skirta kvailystei, kuri karts nuo karto atsitinka mūsų gyvenime, kvailystei, bet su ja gi būna surišta tiek malonių prisiminimų.

“ Prisirišom” kartu su Qlka. Ko gero, galima teigti, kad tuo metu, kai Ade įrašinėjo albumą, jis ryškiai klausė daug gero seno hip hopo, nes čia vėlgi, kaip ir pirmo gabalo atveju – yra kažkas tokio, ir nežinau kodėl į galvą ateina toks vardas, kaip Digital Underground… sena, primiršta, bet yra Ades gabale kai kurių jų gabalų nuotaikų… Nors aišku skirtumas tarp jų irgi yra ne mažas, ir ne tik laiko prasme

Ir taip iki galo… dar vienas Mamanios pasirodymas, dar vienas WTK gabalas. Pora bonusų, kurie, dėl kažkokių tai priežasčiu, netiko į bendrą formatą. Bet aš už – geriau įtraukti taip, nei, kad jie liktų dulkėti lentynose. Ypač, kad viskas gabaluose yra gerai ir manau, kad daug kam patiks tokios alternatyvios prieš tai girdėtų gabalų versijos.

Bendrai imant Ades albumas iki šiol tikrai išlaikė laiko išbandymą. Visiškai nėra skirtumo, kad jis buvo įrašytas 2011-2012. Koks skirtumas, kai jis ir dabar po treję metų klausomas netgi labai įdomiai. Mano komplimentai ADEi. Komplimentai Shaiurė Records, kurių vardas tapo savitu kokybės garantu – o tai yra puiku.

Na va taip… gal ir viskas – skanaus

 

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Medonas pristato Video albumą, medinio USB formate

“Kvėpuok” – taip vadinasi pirmasis Lietuvoje video albumas, kurį pristato hip hopo atlikėjas Medonas (Donatas …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *