Atsakymas komentatoriams: tai kaip gi „Granatos fest“ naikino Lietuvą ir muziejų? [TOP3]

Po savaitgalio turime 2 naujienas – gerą ir blogą, tad nuo kurios pradėti? Rumšiškėse vykusio „Granatos Live 2017“ festivalio metu matėme gausybę pozityvių žmonių bei daug gerų repo pasirodymų (juos apžvelgsime jau artimiausiomis dienomis), tačiau pradėkime nuo blogos naujienos, kad įvyko gaisras.

Bloga naujiena

Festivalyje ugnis pasiglemžė trobą ir tai žinoma yra labai nemalonu, tačiau internete pasirodžiusio reakcijos yra neadekvačios ir dar net nesulaukus ekspertų išvadų priimami sprendimai taip pat. Dabar gaunasi taip, kad garsiausiai kalba ir yra girdimi būtent tie žmonės, kurie patys festivalyje niekada nėra buvę. Dalies jų protingose išvadose netgi matoma mintis, kad festivaliai naikina Lietuvą… Pagal negatyvių naujienų ir komentarų srautą gali pasirodyti, kad Lietuvoje kilo pirmas gaisras per pastaruosius metus, o sudegė visas 195 hektarų Rumšiškių muziejaus plotas, o ne 1 troba.

Iš tiesų labai daug šansų, kad dauguma labai susirūpinusių komentatorių per pastaruosius 10 metų patys nėra nei buvę, nei domėjęsi Rumšiškėmis. Tačiau apie juos kalbėti neverta, skirtingai nei apie pačią Lietuvą, kurią anot komentatorių, „naikina visokie festivaliai“… Nematome prasmės ginčytis, tik kartu pasiūlysime truputį giliau pažiūrėti į turinį, kokiais gi būdais „Granatų“ festivalis iki šiol „nuosekliai naikino“ muziejų ir visą Lietuvą. Todėl, kaip ir komentatoriai, dabar nelauksime ekspertų išvadų ir skelbiame  „Didžiausių Lietuvos „naikintojų“, kuriuos teko matyti Granatos Live festivalyje 2017 TOP 3“:

Pirmuoju ir didžiausiu „naikintoju“ šį kartą norėtume nominuoti Marijoną Mikutavičių. Jis klausant 18 tūkstančių žmonių ne tik laikė Lietuvos vėliavą, bet ir atliko „Aš tikrai myliu Lietuvą“ ir „3 milijonus“, o bent 15 tūkstančių žmonių vieningai dainavo su juo. Būtent apie Lietuvą dainavo savo noru ir nuoširdžiai.

Taip pat labai įžūliai ir energingai Lietuvos „naikinimo“ darbus savaitgalį atliko „G&G Sindikato” vyrai. Jiems netgi padėjo Lietuvos Kariuomenės Garbės Kuopa. Todėl jiems atitenka garbinga antroji vieta.

Trečiasis topą baigia Šventinis Bankuchenas, už tai, kad dar kartą tapo vienu geriausių Lietuvos istorijos mokytoju.

Taigi, nors savo konceptu „Granatų“ festivalis nėra tiesiogiai smarkiai surištas su Lietuvybės puoselėjimu ar muziejumi, tačiau tikrai daug atlikėjų būtent čia atliko šią misiją labai gerai. Akivaizdu, kad tai yra vienas geriausių būdų prieiti prie jaunos auditorijos ir įskiepyti meilę šaliai. Būdas į muziejus pritraukti ne tik dulkių, bet ir daug žmonių. Todėl didelėje ir mažesnėse scenose skambėjo daug turinio, kurio klausant didžiuojasi, kad Lietuva yra tavo ir šalia tavęs kartu stovinčių žmonių šalis.

Troba sudegė, bus atstatyta, tikimės bus rasti kalti… situacija tikrai nemaloni niekam, bet niekas nenukentėjo ir tragedija gan maža. Tačiau kažkodėl daug kas pamiršta, kad pats festivalis yra apdraudęs pastatus, savo lėšomis samdė budėti ugniagesius bei stengėsi užtikrinti saugumą ir tvarką. Viską sudėjus manome, kad kasmet vykstantis festivalis yra padaręs 10 kartų daugiau naudos Lietuvai ir net pačioms Rumšiškėms, nei kad dabar sudegė. Tiesa, tie būdai nėra tokie akivaizdūs, juos sunkiau išmatuoti ar parodyti per žinias. Juolab kai ir mūsų atmintis trumpa, o noras kaltinti didelis.

Pagalvokite, kodėl prieš tai visus kartus, kai festivalis vyko šioje ypatingoje vietoje visi tik džiaugėsi? Kodėl nematėme liūdnų žmonių skundų ar portalų skambių antraščių apie muziejaus nuniokojimą ar nesusitvarkymą? Nieko panašaus nebuvo, tačiau dabar, galimai po 1 kažkokių kvailių nusikaltimo – daugelis manys, kad būtent festivalis yra blogis. Festivalius močiutės laikys ne pozityvia vasaros švente, o degintojų ir naikintojų susirinkimu + savo nuomonę puikiai pagrįs komentaruose. Bloga žinia, juk plinta greičiau… ta proga vėl metas kažką uždrausti?

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Shamanas pristato naują kūrinį iš artėjančio albumo

Atlikėjas bei tekstų autorius Shamanas (Saulius Rutkauskas), kartu su „X faktoriaus“ finalininku Deividu Valma, atlikusiu …

10 komentarai

  1. VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +5 (from 9 votes)

    Rumsiskems tas festivalis neduoda nieko, jei ka, bemieges dvi naktis gyventojams, siuksliu kruvas ir ismatas patvoriais ir net kapinese, nauda gauna tik prekybcentris, degaline ir muziejus, miestelio infrastrukturai tai jokios reiksmes nesukuria, aciu. Bukime pastabesni savo rasliavose.

  2. VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)

    Šiaip jau Jūs teisus beveik dėl visko. Išskyrus tai, kad autentiškos trobos negali „atstatyti“ – juk ji tuomet nebebus autentiška! Ir jei jau nebėra tokių niekur gauti, net ir draudimas nepadės…

  3. Simas Hip-Hop
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 5 votes)

    Nesam trobų ekspertai, bet tas tiesa… Tikiuosi dar yra panašių kokiam kaime likusių, kurias galės už draudimo pinigus nupirkti ir atgabenus bei padailinus vėl pastatyti į tą pačią vietą. Kai tą trobą atstatys tai po malūno, ji tikėtina bus 2 pagal žinomumą Rumšiškių muziejaus objektas.

    Arce, dėl Rumšiškių tai visų pirma turėta galvoje muziejų. Žmonės žinoma irgi galėtų būti apsukresni ir tarkime panuomoti tą savaitgalį kambarių Palangos kainomis, bet čia jau kita kalba… O muziejus tai tikrai turėtų gauti daug pinigėlių kiekvienais metais už festivalį + daug lankytojų. Čia aišku yra konfidencialūs dalykai ir mes tik spėlioti galime, tačiau manau, kad tikrai per tuos 5 metus suma susidarė didelė. Už ją muziejus gali įrengti dar ne vieną ekspoziciją ir sutvarkyti aplinką (po festivalio kiek suprantu atlieka savanoriai… tačiau juk muziejus gyvas ne tik tą savaitgalį).

  4. VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)

    Granatos kaltos? Kodel?
    Todel, kad issinuomojo vieta muziejaus teritorijoje?
    Todel, kad buvo operatyvines komandos likviduoti ivairiems ivykiams, tarp ju ir gaisrui?
    Isnuomota teritorija buvo isnuomota abieju pusiu susitarimu ir leisti vykti festivaliui leidima galejo duoti tik muziejaus teritorijos valdzia, kuri ir buvo atsakinga pasverti visus uz ir pries, visus rizikos faktorius ir t.t..

    Jeigu „Granatos Live“ butu neivykdziusios saugumo reikalavimu, tada muziejus galejo neleisti vykti festivaliui, ko kaip visi suprantame nepadare. Tai persasi isvada, jog festivalio organizatoriai viska padare pagal visus kontrakto punktus.

    Cia panasiai, kaip kad butu issinuomojus teritorija festivaliui ir nepavykus parduoti bilietu, prasyti muziejaus grazinti pinigus del nepavykusio renginio, ko kaip visi suprantame muziejus nebutu dares. Kitaip sakant – issinuomojai – mokek.

    O dabar turetu buti taip – Isnuomojai – prisiimk atsakokmybe, ne tik pinigus.

    Granatos Live nera kaltos del gaisro, kalti zmones, arba pats muziejus, kad nesugebejo issireikalauti papildomos apsaugos pastatams is festivalio organizatoriu.

  5. VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 4 votes)

    Tipinis idioto rašinėlis. Gal kitą kartą labiau pasistengsit? :) Reikia mokėti atskirti saugomą kultūros paveldą nuo patriotiškų dainų. Suprantu, kad bandot traukt festivalį iš šitos šūdo duobės, bet reikia ir sveiką protą įjungti, gerbiamasis Simai. :)

  6. Simas Hip-Hop
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)

    Viliau, paaiškink idiotui, kodėl nei vienas portalas neįkėlė tos trobos foto iki sudegimo? Kiek žmonių toje konkrečioje troboje, toli nuo pačios pagrindinės ekspozicijos apsilankė, kiek giliai ji įsirėžus į tavo širdį ir Lietuvos istoriją? Ir kažkaip 1 iš ~ 200 trobų iškart tampa šventa karve ir Gedimino kalnu. Ji svarbi, ji reikalinga ir saugotina – gaila, bet nutiko taip, kad nutiko nelaimė. OK – visi sako, kad padariniai bus pilnai likviduoti. Tačiau va banda nieko nemato ir rėkia kad visi debilai ir va festivalis sugriovė Lietuvą… Tai kodėl prieš tai 5 metus toks akivaizdus dalykas kaip beveik 20 tūkstančių žmonių susibūrimas visiems patiko ir kur buvo visi tikrieji saugotojai (ir čia ne retorinis klausimas – visi žino kad bent pusė jų sėkmingai komentavo po kitais straipsniais (tema nesvarbu, nes įsigilinti apart antraštės vis tiek nereikia)).

    Sudega daugiavaikės šeimo butas – niekam apart kaimynų neįdomu… Sudega troba su kiek suprantu neįrengta ekspozicija, ir va čia jau tik laikykitės… Nematai loginės klaidos, kad tiek aistrų kyla?

    Taip tai yra paveldo objektas ir jį reikia saugoti. Bet šiuo konkrečiu atveju, ta žala nėra tokia jau nepataisoma… Troba atkelta iš kaimo, nugrūsta į muziejaus gilų šešėlį… Tai gal įmanoma dar vieną atsivežt, ją pilnai atrestauruot? Ir ne už tavo pinigėlius net… Tikėtina, kad ji taps dar patrauklesnė, su dar geresne ir šį kart jau įrengta, gal net vertinga ekspozicija? Dabar sudegus ji bus vienas žymiausių objektų visame muziejuje, gal net vertėtų palikti, kaip paminklą ir šalia pastatyti naują, dar geresnę ir meniškai ir istoriškai vertingesnę? Bet tai mažai kam rūpi – svarbu uždrausti, nubausti, neįleisti, nematyti ir taip toliau – tai pasakyk kur čia logika?

    Ir čia su visa pagarba paveldui, kuriam ir priskirta ši troba, kurios neteko matyt daugeliui mūsų. Bet užsimerkti prieš vieną žodį „paveldas“ ir nieko aplink nebematyti ir negalvoti kaip padaryti geriau yra tiesiog sensacijų vaikymasis, kuriam taip lengvai pasiduoda banda…

  7. VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    Komentatoriai (kiek pastebėjau), kurie labiausiai buvo nepatenkinti po straipsniais apie gaisrą, dažniausiai buvo vyresni žmonės. Aš esu dvidešimtmetė ir kai sužinojau, kas nutiko, visą dieną širdį skaudėjo. Tai tiesiog istorinė nostalgija. Ir ne neesu davatka, kuri nuo knygų namie akių nepakelia. Ir muzika, ir festivaliai man yra labai nesvetimi. Bet nei Mikutavičius, nei G&G, nei Bankuchenas nepadės geriau jaustis, kad kažkam iš festivalio dalyvių panižo nagus padegt tai, kas kitiems yra labai svarbu. Jau nuo pirmų festivalio kartų nelabai supratau, kodėl jis vyksta visai prie muziejaus. Ir prireikė penkių metų, kad tikrai ne mano vienos, baisiausius nuogastavimus kas įrodytų. Lietuva didelė, turi daug laukų ir pievų, daryk, kur išeis. Bet daryt prie medinių pastatų yra rizika. Ir net jei budėjo gaisrinė, medinio namo šiaudiniu stogu niekaip nebūtų užgesinę laiku. Na suprantama, tai ir muziejaus atstovų kaltė, kad leido iš viso vakarėliams ten vykti :/
    O šiaip labai nemalonu skaityt, kaip p. Simas Hip-Hop rašo, jog niekam nerūpi kaip sudega daugiavaikės šeimos namai ir niekam nerūpi. Na, jeigu Jam ir dar kažkam taip atrodo tai laibūnie. Tačiau yra tik vienetai šeimų, kurios lieka gatvėj paskui. Aišku, kad yra žmonių, kurie susirūpina ir padeda nukentėjusiems, tačiau to nerodo per tv. O muziejus nuskambėjo garsiai tik todėl, kad visiems jis rūpi. Dauguma per savo gyvenimą yra ten buvę, gal net kažkam ta vieta yra labai ypatinga :) todėl girdėti, kaip kažkokie girti jaunuoliai, yra skaudu.
    Nieko nenoriu užsipult, tiesiog mano nuomonė.

  8. Simas Hip-Hop
    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)

    Onute, su pavyzdžiu dėl daugiavaikių šeimų norėjau parodyti, kokio dydžio burbulas čia kilo. Joms dėmesys skiriamas daug mažesnis, nors ten nukenčia žmonės, ten pastatų dažniausiai niekas neatstatys ir panašiai.

    Kitas dalykas dėl sudegusių trobų gavau daug pastabų ir norėčiau dalį jų pakomentuoti:
    1 pastaba – „trobos buvo dvi“. Tai ta antra troba (jei tiksliau „tvartas“) buvo tik pradėtas prieš kurį laiką, bet taip ir nebaigtas statyti – tad jos atstatymas tikrai įmanomas.

    2 pastaba – „sudegęs namas buvo šimtametis labai vertingas ir unikalus, nes paveldas“, dar iki galo nepatvirtintais duomenimis ta troba buvo atstatyta prieš ~40 metų. Jei atstatė prieš 40 metų – tai gal pavyks ir dabar? Ji nebuvo visiškai įrengta. Tai tebuvo išorė. Viduje net minimalūs darbai nebuvo pradėti daryti per tuos metus. Ten nebuvo jokios ekspozicijos, apart voratinklių ir pats pastatas nebuvo traukos objektas, stovėjo nuošalioje vietoje, kur žmonės per tuos metus praktiškai neužklysta (nes teritorija gan didelė 195 hektarai). Rumšiškių muziejuje yra virš 150 pastatų, pats muziejus yra paveldas – tačiau ne visi jo elementai vienodai svarbūs. Yra žiauriai unikalių ir reikšmingų, yra tokių apie kuriuos sužinosime tik nutikus kažkokiam blogiui.

    Organizatoriai daug kartų pakartojo, jog bus atstatyta jų lėšomis. Niekas apart komentatorių per šias dienas tam kaip ir neišsakė didelių prieštaravimų ar kliūčių. Tik emocijos.

    Taigi, kaip visada mėgstu baigti klausimu į kurį labai norėčiau, kad atsakytų kas nors:
    Kiek unikali yra 1972 metais atstatyta troba, palikta užkaltais langais… ypač, kaip jos taip niekam ir neprireikė panaudoti dar nuo 1990 metų? – Ar šios žalos tikrai neįmanoma kompensuoti?

  9. VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 3 votes)

    Man atrodo cia visi ne trobos nori, o bando iskaulyt nemokama festivali kitiem metam, nes kitaip visiskai nesuprantu kam tiek smarkiai rupintis ir reiksti pasipiktinima.

    Uzdarykim geriau barus, gi is baru pakeliui namo zmones ko tik nepridirba ir susimusa ir apiplesia ir t.t.. Barai irgi Lietuvai skolingi!

  10. VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)

    O jūs neskubėkite su išvadomis. Namai abu tuo metu buvo remontuojami. Kas galėtų paneigti, kad nebuvo dar trečių ar ketvirtų suinteresuotų pusių tų namų sudeginimu? Festivalio metas – puiki proga, nes akivaizdu bus, kas „kaltas“.
    Nieko neteigiu, tiesiog neskubėkime daryti prielaidų ir mąstykime kuo plačiau. Visada.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *