BOOGALOO – ROCK THE BELLS! (HipHop.lt 2008)

BOOGALOO – žodis, kuriame telpa begalė prasmių. Netikite? Jeigu ne, tikriausiai nė karto nebuvote BOOGALOO vakarėlyje ir negirdėjote, kaip groja šie didžėjai. Jie nepriskiria savęs kokiam nors muzikiniam stiliui, o gal būtų tiksliau sakyti, kad jie priskiria save daugeliui muzikinių stilių… Jeigu sąžiningai, šių dviejų žmonių net nenorėčiau pristatinėti, nes šiame interviu bus papasakota daug visko, ir mano pristatymas tiesiog nublanks. Taigi viršelio istorija kaip niekad spalvinga, didelė ir… kaip čia pasakius… „boogal’inė“.

 

A.M.: Taigi kada gimė toks reiškinys kaip „BOOGALOO“? Kada šitas vardas buvo panaudotas pirmą kartą?

Tomas Boo: Spalio 6 dieną 1994 metais. Tai buvo vakarėlis, kuris buvo pirmasis toks. Į vakarėlį buvo galima patekti tik su kvietimais, jie, aišku, buvo dalinami mūsų pažįstamiems žmonėms. Viskas vyko Vilniuje, Technikos bibliotekoje. Kiek pakvietimų išdalinome, tiek žmonių ir atėjo. Pakvietimai buvo vizitinės kortelės dydžio,o ant jų buvo parašyta „BOOGALOO kvietimas“.

 

A.M.: Kodėl buvo pasirinktas būtent „BOOGALOO“ pavadinimas?

Tomas Boo: Išvertus iš kažkokio Lotynų Amerikos „slengo-dialekto“, jis reiškia gero laiko praleidimą. Aišku, tas žodis reiškia ir šokį, tačiau mes žiūrėjome į kitą reikšmę, kuri reiškia „gerą laiką“.

 

A.M.: Kas grojo pirmajame vakarėlyje, kas tą vakarą pasirodė?

Tomas Boo: Labai tiksliai neprisimenu. Ten grojau aš, toks vokietis Christianas ir, rodos, Rimas Šapauskas. Beje, visa tai sugalvojome kartu su Christianu sėdėdami virtuvėje ir gerdami degtinę. Pasakėme sau, jog reikia suorganizuoti gerus šokius, ir tai padarėme.

 

AM.: Kaip grojote tuomet? Patefonų turbūt dar nebuvo?..

Tomas Boo: Ne, patefonų dar nebuvo…

 

A.M.: Kompaktai?..

Tomas Boo: Ne, net ne kompaktai. Tuo metu Christianas dirbo vienoje įmonėje, kur tie diskų įrašytuvai tik atkeliaudavo. Bet mes dar negalėjome jais naudotis. Naudojomės paprastomis audio kasetėmis, įrašinėdavome į jas. Tuomet Christianas važiuodavo į Vokietiją, ir ten įsigijęs DAT kasečių grotuvą, įrašydavo muziką į DAT kasetes. Muziką įrašinėjo iš savo ir draugų CD kolekcijų. Tai buvo ir nauja, ir įvairi kita gera muzika. O vėliau jis ją atsiveždavo čia ir grodavo. Dar, beje, jis buvo įsigijęs nešiojamą CD grotuvėlį – juo taip pat grodavome. Vėliau įsigijome vieną buitinį „TECHNICS“ patefoną ir kasetinį magnetofoną.

 

A.M.: Kokia tai buvo muzika? Juk buvo 1994-ieji…

Tomas Boo: Na, aišku, viskas buvo orientuota į acid džiazą, bet buvo ir hiphopo, džiazo, soulo bei funk‘o muzikos stiliai. Be to, dar buvo tai, ko negrodavo radijo stotys. Pvz., „Breeders“ su daina „Cannon Ball“, dar iš panašių grupių devyniasdešimtaisiais metais buvo „Primal Scream“, „Charlatans“, „Happy Mondays“, „US3“ ir t. t.

 

AM.: Technikos biblioteka vis dar stovi, nesugriovėt?

Tomas Boo: Ten vyko pirmasis vakarėlis. Iš pat pradžių žmonių buvo mažai, vėliau jų daugėjo, ir vakarėliai vykdavo prezidentūroje. Ten, galima sakyti, buvo auksiniai laikai. Ėjo minios žmonių. Ten, kur dabar prezidentūra, buvo tokia menininkų kavinė. „Pas Danutę“ – sakydavom, nes ten buvo tokia vedėja Danutė, kuri šūkaudavo: „Davai darom, vyrai, davai darom!“ Jai nemaišydavo tas bardakas, nors susirinkdavo ir rokeriai, tai toks lengvas bardakas buvo…

 

A.M.: Kada „BOOGALOO“ tapo komanda ar, kitaip sakant, reiškiniu, kai tai jau nebebuvo vien vakarėliai?

Tomas Boo: Turbūt tada, kai suplanavome 2Fresh’o grojimą, o jis, tam vakarėliui atėjus, susirgo. Turbūt iš baimės, todėl teko tą grojimą perkelti į kitą vakarėlį, kuris įvyko „Respublikos“ kavinėje. Tegul jis pats papasakoja, kaip tada susirgo…

2Fresh: Tai buvo lyg ir 1998-1999 metai. Tame vakarėlyje taip pat grojo „One Ear Stereo“ didžėjai. Labai norėjau su jais susipažinti, nes tuo metu nieko nepažinojau. Tai buvo sausio mėnesio pabaiga, ir aš taip laukiau to vakarėlio, kad net nesulaukiau (juokiasi). Susirgau ir kuo labiau tikėjausi pasveikti, tuo mažiau sveikau. Na, ir ašarą braukdamas žiūrėjau Tele 3.

 

A.M.: Tai kada gi buvo tas debiutas?

2Fresh: Tai ir buvo „Respublikos“ kavinėje. Atėjau su kokiom šešiom ar septyniom plokštelėm, vieną jų labai gerai prisimenu, tai buvo „Dmitrij From Paris“.

Tomas Boo: Dar turėjai kažkokią B-Boy breaks plokštelę, lyg ir „Future Sound of UK“.
2Fresh: Taip, dar tą turėjau ir štai, prašau – visas mano vakaro „set‘as“! (juokiasi) Atėjau, pagrojau 20 minučių, baigėsi plokštelės ir po to pradėjau knaisiotis Tomo plokštelėse.

Tomas Boo: Ir nuo to laiko pradėjo dinginėti mano plokštelės.

 

A.M.: 2Fresh’ai, ar tavo atėjimas į „BOOGALOO“ pavertė šį pavadinimą komanda, ir jūs dviese tapote savotišku branduoliu?

2Fresh: Manau, dar kokius metus buvau kviestinis didžėjus.

Boogaloo: Taip, jei nori patekti į komandą, turi būti metus testuojamas.

 

A.M.: Tai kaip vyko tie testai ir kaip 2Fresh’as pateko į komandą?

Tomas Boo: Nežinau, man atrodo, kad pamačiau jame ateitį… (juokiasi) O jei rimtai, tai kažkada užėjau pas jį į kambarį ir pamačiau, kaip jis „masturbuojasi“ su savo trim plokštelėm ir muzikiniu centru, kur apačioje buvo kasetės, aukščiau buvo „ekvalaizeriai“, po to CD grotuvas ir jau ant viršaus – patefonas.

2Fresh: Ten dar buvo toks balanso „feideris“, kur junginėjant groja arba dešinė, arba kairė kolonėlė. Atjungęs laidus nuo vienos kolonėlės, tą balanso „feiderį“ galėjai naudoti kaip mikšerio „krosfeiderį“.

Tomas Boo: Jis su tuo aparatu „masturbavosi“ gan ilgą laiką. Pamačiau žmogų su technika, ko mums „BOOGALOO“ ir trūko.

 

A.M.: Na, kalbant apie techniką, juk iki sutinkant 2Fresh’ą tu, Tomai, dalyvavai didžėjų čempionatuose. Kokią muziką grojai tuomet?

Tomas Boo: Labai sunku atsakyti, kaip ten viskas buvo. Tuomet jau buvo patefonai ir grotuvai, tačiau plokštelėse mes neturėdavome tos muzikos, kurią norėtume groti. Aš manau, tai buvo laikotarpis, kai visi didžėjai grodavo tokią pat muziką, tačiau tai padėjo mums perprasti muzikinius stilius ir vėliau suprasti, ką mes norėtume daryti. Mes pradėjome atsirinkinėti muziką.

Kalbant apie čempionatus, aš niekada neužėmiau prizinės vietos ir žinau kodėl… (juokiasi) Matai, aš stengdavausi padaryti tai, ko nedarydavo kiti. Aš nekalbu apie „scratch‘avimą“, tuo metu jo niekas nedarydavo. 80 proc. muzikos pas visus didžėjus buvo ta pati, aš kalbu apie klubo „NASA“ laikus, kuomet festivaliai buvo įdomesni negu buvo po to. Mano grojimo pagrindas buvo house muzika, persukta per, sakykim, „Jamiroquai“ remiksus, tačiau atitinkanti čempionato standartus. Bet šaknys išliko „BOOGALOO“. Džiaugiuosi, kad mano brolis užėmė prizinę vietą, tikriausiai antrą ar trečią, būtent grodamas hiphopo muziką.

 

A.M.: Gerai, persikelkime į šį amžių. „BOOGALOO“ sulaukė tokio pakilimo, kad jums patiems nebereikėjo organizuoti tiek daug vakarėlių, jus pačius kvietė įvairūs klubai. Gal prisimenate, kas buvo tie pirmieji, kurie mokėjo jums pinigus ir leido pas save daryti tai, ką jūs darote?

2Fresh: Labai lengva atsakyti į šį klausimą, kadangi, mano manymu, Lietuvoje turime vieną klubą („Gravity“) – būtent jis ir kvietė.
Tomas Boo: Na, jei kalbėtume apie tuos, kurie mums leido daryti tai, ką norime, ir kviesti tuos, ką norime, tai, aišku, buvo britų taryba, britų kultūros fondas. Jų padedami pradėjome vežti užsieniečius, kuriuos tuo metu norėjome matyti Lietuvoje: acid džiazo „leiblo“ šefai Eddie Pillar ir Tristan, „Parlour Talk“. Funk‘o muzika tada buvo pakilime.

2Fresh: Jo, prisimenu, kai mes įrašinėjome Eddie Pillar miksą. Jis visiškai nemiksavo, rūkė ir krapštydavo barzdą. Visiems buvo nusispjauti į tai, kad jis nemiksavo, nes grojo visiškai „killer‘inius“ gabalus, kokių dar dabar neturiu. Na, kažkiek turiu, bet tuo metu jie buvo negirdėti, o dabar jie yra visiems žinomi hitai.

 

googalo

 

A.M.: Matau, emocingumo jūsų šnekoje netrūksta. Ar tie didžėjai padarė įtaką jūsų grojamai muzikai?

Tomas Boo: Manau, kiekvieną didžėjų pasikvieti dėl tam tikrų dalykų. Tarkim, jis yra prikūręs daug geros muzikos, ir tu norėtum išgirsti jį grojant „gyvai“, arba turėti kokius nors naujus jo darbus. Iš kiekvieno tokio žmogaus tu gauni informaciją, kurią panaudosi sau. Gali būti, kad ir nepanaudosi. Tačiau tokia informacijos puokštė renkasi, ir mes patys nuo to tik progresuojame.

2Fresh: Na, man taip pat įdomu susiremti petys į petį su mūsų svečiu, išmatuoti save pagal pasaulinio lygio veikėjus. Tarkim, yra žvaigždė, apie kurią daug kas šneka, jo myspace profilyje yra 150 000 draugų. Tokiu atveju tiesiog pažiūri, ar jis tikrai yra toks geras, ar jo vadyba tikrai gerai dirba. Neretai būna taip, kad tie nuopelnai yra už sukurtus albumus, ir jis nėra toks jau geras didžėjus.

 

A.M.: Ar išskirtumėte vieną diržėjų, kuris jums įsiminė labiausiai?

2Fresh: Man akyse stovi Eddie Pillar vaizdas. Aš turbūt niekada nesu tiek šokęs mūsų vakarėlyje, kiek per Eddie Pillar apsilankymą. Prisimenu, jis paleisdavo dainą, už kurią geresnės, atrodytų, negali būti, o būdavo taip, kad kita būtinai būdavo dar geresnė. Todėl laukdavau vis kitos dainos.

Tomas Boo: Keb Darge. Vakarėlis vyko Pilaitėje, prie Žaliojo tilto, picerijoje „Pučinela“. Keb Darge pristatinėjo kiekvieną kūrinį…

2Fresh: Kai sulauksiu tokio amžiaus kaip jis, tai irgi pristatinėsiu „gabalus“.

Tomas Boo: Taip, pristatymai buvo radijinio formato, na, kur pasako kelis žodžius apie tam tikrą kūrinį ir tada jį groja. Jokio mikso nereikėjo. Dar tą vakarą grojo „Saulės kliošas“, tai buvo įdomus vakarėlis. Dar išskirčiau tokį didžėjų kaip Smoove. Jis jau keletą kartų buvo Lietuvoje ir dar, manau, bus.

2Fresh: Turbūt didžiausios pasaulyje burnos savininkas! Beje, dar labai geras buvo Dj Format. Grojo „oldschool‘inį“ hiphopą, kuris man tuo metu buvo geriausia šokių muzika. Labai kuklus didžėjus. Sakė: „Aš nelabai kaip scratch‘uoju“. O pats kai ėmė „scratch‘uoti“ su „up-feideriu“… Miksavo tikrai labai gerai.

 

A.M.: Pakalbėkime apie plokšteles. Juk, ko gero, 99,9 procentų muzikos grojate iš plokštelių. Kodėl būtent šis formatas?

Tomas Boo: Turbūt todėl, kad grojame seną muzika, ir ji buvo išleista būtent tokioje laikmenoje. Esame senosios muzikos atstovai, o sena muzika negali būti kažkokioje naujoje laikmenoje.

2Fresh: Mano atveju viskas yra kitaip, nes kai pradėjau groti muziką, kad ir savo namuose ar pas draugą, naudojau kompaktinius diskus. Tuomet net nelaikiau savęs didžėjumi, nes, mano manymu, didžėjus privalo turėti plokštelių. Jei didžėjus neturi plokštelių, tai koks jis didžėjus? Aišku, yra tokia muzika, tarkim, mano draugų, kuri niekada nebus išleista plokštelės pavidalu, ir man norisi ją pagroti, todėl kartais tenka groti iš kompaktų. Bet kalbant apie plokšteles, aš manau, kad nusipirkęs plokštelę gaunu teisę ją groti. Ji tampa mano dalimi. Juk perku muziką, kuri man patinka. Jeigu ji dar kažkam patinka, tai labai džiugina. Ir dar yra toks dalykas kaip ėjimas į paštą pasiimti siuntinio! Koks „kaifas“ eiti į paštą!

 

A.M.: Gerai, Lietuvoje turite didžiulę vakarėlių organizavimo patirtį, kaip yra su užsieniu? Ar yra tokia vieta, kur grojote ir norėtumėte sugrįžti?

2Fresh: Tokia vieta yra Londone, pavadinimu „93 Feet East“. Mes ten grojome sekmadienį nuo trečios valandos dienos. Lietuvoje tokiu metu grotumei valgantiems kavinės lankytojams, o ten buvo kitaip. Žmonės vis prieidavo ir klausinėdavo, ar turime savo kompaktų, kas čia groja, ir pan. Beje, dalis auditorijos buvo lietuviai. O apie aštuntą vakaro žmonės pradėjo šokti ant stalų.

 

A.M.: Ar galėtumėte įvardinti savo brangiausią plokštelę? Už kurią sumokėjote daugiausiai?

2Fresh: Ko gero, tai yra „Peter, Bjorn & John – Young Folks“ 7″ plokštelė. Sumokėjau apie 120 litų.

Tomas Boo: Kažkada įsigijau „The Shamen – Move Any Mountain“ trijų plokštelių leidinį už 300 litų. „Testpress“ plokštelė – itin reta, tokių pagamina tik apie 20. Be įvairių remiksų, plokštelėje įrašyti atskiri kūrinio „sample‘ų“ takeliai ir pan.

 

A.M.: O kokią plokštelę įrėmintumėt ir pakabintumėt ant sienos?

2Fresh: Manau, kad „Sun Ra – Sleeping Beauty“.

 

A.M.: Kokią įrangą naudojate grodami ir galėtumėte rekomenduoti kitiems?

2Fresh: Standartas: patefonai „Technics SL-1200“, adatos „Ortofon Scratch“, mano geriausias gyvenimo pirkinys – mikšeris „Rane TTM 56“, kuris padėjo man išmokti to, ko nemokėjau. Dar įsigijau „Korg Kaoss Pad‘ą“.

 

A.M.: Trys patarimai pradedantiems didžėjams?

2Fresh: Neiti į didžėjų mokyklą. Nusipirkti minimalią įrangą, kad ir vieną patefoną bei mikšerį. Manau, šiais laikais galima rasti būdų kaip įsigyti, juk pradžiai nereikia daug: aš pats pradėjau su keturių aukštų muzikiniu centru, ant adatos uždėjęs 50 centų, ir ji vis tiek šokinėjo. Bet tai buvo pradžia, ir niekas manęs nemokė. Dabar internete pilna medžiagos mokymuisi. Sėdėkit namie, „drožkit“ plokšteles, kol pasimatys rezultatai.

 

A.M.: Idealus vakarėlis pagal Tomą Boo?

Tomas Boo: Tai visu pirma turi būti kitokia aplinka, ne klubinė. Neįpareigojanti. Kad turėtų savo žavesį kaip vieta. Garsas turi būti kokybiškas. Aišku, didžėjai. Be jų, turėtų būti koncertas, vienos-dviejų valandų „live‘as“. Tema – besisukanti aplink funk‘ą, soulą, hiphopą, džiazą.

 

A.M.: Ar vizualizacijos yra svarbu?

Tomas Boo: Tai nėra svarbu, tačiau atitinkamoje vietoje jos labai pagyvina atmosferą. Jei tai yra gera vieta, vizualizacijos padaro ją dar geresnę, jeigu tai yra klubas, vizualizacijomis lengviau paryškinti vakaro temą. Tarkim, jeigu klube yra „BOOGALOO“ vakarėlis, ekranuose gali atsispindėti būtent tokia tema, žmonėms taip yra smagiau.

 

A.M.: Ar galite prisiminti nemaloniausią grojimą?

Tomas Boo: Dauguma vakarėlių vis dėlto suteikia teigiamų dalykų. Tačiau nemaloniausias, ko gero, buvo vadinamasis „Boogaloo Bloody Christmas“, kai įvyko vienas incidentas, kuris nutraukė vakarėlį, ir jis visiems buvo sugadintas. Labai nefaina, kad taip atsitiko.

 

A.M.: Tuomet prisiminkime linksmiausią įvykį.

Tomas Boo: Uuuu, linksmiausias nuotykis buvo net ne per grojimą. Mus pakvietė groti į Varšuvą, Lenkiją. Mus apgyvendino gal šešių žvaigždučių „Sheraton“ viešbutyje. Ten buvo telefonai ir vonioje, ir tualete. Įsijungi televizorių, o ten parašyta: „Mr. Boogaloo, welcome to our hotel! Enjoy your time!“. Na, mums tą naktį groti neteko, mums tiesiog atvežė honorarus į viešbutį, ir pernakvoję mes vykome atgal i Lietuvą.

 

A.M.: Turite didžiulę plokštelių kolekciją. Muzikinis spektras taip pat labai platus. Ar turite kokią nors specifinę plokštelių atranką?

Tomas Boo: Atranka yra visą laiką. Tarkim, kai organizuoji vakarus su užsienio svečiais, tu automatiškai kažką iš jų perimi: kažkokias detales, muziką. Taip pat tai yra didelis langas į promo leidimų gavimą. Pakvietęs didžėjų, esi įrašomas į jo sąrašą gauti promo. Tačiau vien taip neįmanoma, muziką reikia pirkti. Nors turiu pasakyti, jog nesame žiaurūs plokštelių fetišistai, kurie būtinai turi gauti pirmojo leidimo originalą ir pirkti eBay’uje už brangiausią kainą. Dažnai neapsiriboji viena plokštele, nes visuomet pasidomi, ką tas atlikėjas ar grupė dar yra išleidusi. Būna taip, kad ieškodamas randi plokštelę, manai, kad tai bus bomba, ir taip iš tikrųjų atsitinka.

 

A.M.: Na ir ateičiai, ką tikitės atvežti į Lietuvą artimiausiu metu?

Tomas Boo: Norėtume kažko iš JAV, nes Europą esame išgraibstę, nors dar liko keli grandai, kuriuos, manau, kitais metais galėsime įpirkti. Tokius kaip Mr. Scruff, Dj Yoda, Gilles Peterson, Dj Krush. Kiti metai bus labiau orientuoti į „gyvai“ grojančias grupes. Kitų metų planuose yra 3-4 koncertai. Su „BOOGALOO“ eisime į „gyvą“ muziką, „live‘ą“.

 

A.M.: Kur žmonės gali daugiau sužinoti apie „BOOGALOO“ ir jūsų renginius?

Tomas Boo: Visu pirma tai mūsų www.myspace.com/boogaloolithuania. Taip pat skrajutės. Dar kitai metais turėtų atsidaryti „BOOGALOO“ parduotuvė, joje bus ir info centras įvairiems atlikėjams. Bus plokštelių, kompaktų, „mixtape‘ų“. Žodžiu, turėsime savo „boutique‘ą“, o pardavėjais būsim mes su Fresh‘u.

 

 

Autorius Mamania

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

„Nieko niekada nerašau šiaip sau“ [Interviu su Shamanu ir Rela]

Apleistoje karinėje bazėje nufilmuotas naujausias Shamano darbas „Tik dėl tavęs“ iš karto pasirodė labai asmeniškas. …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *