HipHop.lt 2004 – DJ Cam: Cuz I love hip-hop, like Madonna loves dick

DJ Cam – viena tokiu hip-hop pasaulio asmenybiu, kuriomis galima nuoširdžiai žavetis. Jau vienuoliktus metus jis džiugina ne tik hip-hop fanus savo irašais. Puikiai vyrukas pažistamas ir elektronines bei šokiu muzikos scenoje. Kas dar nesate girdeje, pabandykite isivaizduoti jo muzikos stiliu: hip-hop bytai, elektronines muzikos garsai, jazz instrumentai, iš pastarojo stiliaus pasiskolinti retu ir nepopuliariu irašu semplai. Kai kurie jo albumai labai panašus i trip-hop, taciau labiausiai jo atliekamam stiliui apibudinti tiktu ‘abstract hip-hop. Nieko panašaus i blingy-blingy black niggas shit; jo muzika greiciau tiks sekmadienio popietei, vakarui prie knygos ar tiesiog kai noresis atsipalaiduoti, ka nors apmastyti, tokia muzika nera ikyri.

 

Su šio žmogaus kuryba susipažinau tik prieš koki pusmeti, atsitiktinai išgirdau jo albuma „Soulshine“. Jis mane tiesiog pakerejo jau nuo pirmosios dainos „Summer in Paris“, kuri iki šiol yra viena mano megstamiausiu. Netrukus vienas draugas pasiule paklausyti dainos „I Love Hip-Hop“, kurioje vieninteliai žodžiai – skandalingai išgarseje „cuz I love hip-hop like Madonna loves dick“, o koki ispudi paliko bytas. Viena iš tu dainu, kurias reikia klausyti GARSIAI. Žavinga muzika, iš karto pradejau dometis visais albumais, kuriuos yra išleides Cam. Kiekviename ju vis randu kažka naujo. Naujos muzikines variacijos, negirdeti garsai, mieli ausiai semplai – šis vyrukas vietoj nestovi, o vis eksperimentuoja ilgai neužsibudamas prie vieno muzikos stiliaus. Jo muzika artima DJ Krush’o kurybai, taciau Cam – didesnis eksperimentatorius. Kartais jo kuryba primena ir DJ Shadow stiliu, tad leiskite jus supažindinti su Cam’o gyvenimo istorija bei diskografija. DJ Cam

 

Paryžietis hip-hop’o aistruolis Laurent Daumail (a.k.a. DJ Cam) yra vienas iš nedidelio, taciau vis ilgejancio, sarašo prancuzu, grojanciu hip-hop’a chill-out miniai, besisemiantis ikvepimo iš tokiu prodiuseriu kaip DJ Premier, Prince Paul ir Rakim bytu bei semplu, sluoksniuodamas juos su dub, jazz, ir soundtrack-y trupineliais. Jis, kaip ir Daft Punk, Air, Motorbass, Cassius ar Bob Sinclar, priklauso prancuzu electro judejimui, kuris dar kartais vadinamas ‘la French Touch’.

 

Laurent Daumail gime 1973-iaisiais. Ateities DJ’aus Cam pirmieji kontaktai su muzika nebuvo nei ausines, nei pafai, tai buvo pianinas, kuriuo pradejo groti budamas aštuoneriu. Sulaukes 12-os, Laurent aka Cam jau norejo palikti klasikines pianino muzikos pasauli užnugary ir gilinti žinias bei susidomejima jazz’o muzika. Jo tevas, restorano savininkas ir didžiulis jazz fanas, jam „idiege“ aistra sinkopems ir bebop’ui (bebop – viena iš jazz formu). Nepaisant begalines meiles muzikai, Laurent niekada net nesvajojo apie karjera prancuzu muzikoje, savo demesi jis koncentravo i verslo studijas.

 

Vis didesni demesi muzikai Laurent muzikai eme skirti paauglysteje – isigijo elektroniniu bugnu rinkini ir bosine gitara. Bet kai vaikinas atrado daugialypi hip-hop pasauli ir technologini semplavimo džiaugsma, iš karto kilo noras parduoti savo muzikos instrumentus ir vietoj ju nusipirkti pora patefonu. Pirmosiomis savo karjeros dienomis, atsidaves DJ, valandu valandas klausydavo hip-hop, remixuodavo savo didžiausiu dievaiciu Eric B & Rakim irašus maišydamas juos su Public Enemy, grupe, kurios klausydavo be perstojo. Budamas 16-os, jaunasis verslininkas pradejo rengti savo vakarus vietiniuose baruose, klubuose, kur šokiu aikšteles žavedavo hip-hop semplu miksais ir funk irašais.

 

Sulaukes puikiu vertinimu prancuzu klubuose, DJ Cam pradejo ryžtingai siekti pripažinimo kaip prodiuseris. Šiuo tikslu 1993m. jis ikure savo nuosava leibla „Street Jazz“. Jame vyrukas ir iraše savo debiutini hip-hop / jazz EP „Dieu reconnaitra les siens“. Deja, šis irašas prancuziškos produkcijos megejams pasirode pernelyg avangardiškas, o paties Cam stilius liko nesuprastas, kaip pernelyg undergroundinis.

 

Nesuglumintas savo debiutinio EP nesekmes, DJ Cam toliau tese darba irašu studijoje ir irašinejo debiutini albuma „Underground Vibes“. Pirmasis albumas, kuri Cam prodiusavo visiškai vienas, buvo išleistas jo naujame leible „Inflammable Records“ 1995m. kova. Albumas susilauke sekmes – buvo parduota daugiau kaip 15 000 kopiju visame pasaulyje – tai buvo kažkas nauja debiutiniam albumui, prodiusuotam mažame nepriklausomame leible!

 

„Underground Vibes“ spyre taiklu smugi kritikai, DJ Cam jazz semplavimas susilauke milžiniško pagarbos. Prancuzu muzikos kritikai kiek pasimete kai jiems reikejo ivardinti tokius originalius garsus. Tiesa sakant, DJ Cam švelnus jazz / hip-hop derinys labai panešejo i trip-hop, stiliu atrasta Britanijoje ir propaguojama kruvos atilikeju, tokiu kaip Massive Attack ir Portishead. Galbut geriausias apibudinimas DJ Cam naujoviškam instrumentalu stiliui albume „Underground Vibes“ butu ‘abstract hip-hop’.

 

Kol muzikos kritikai vis dar pasimesdavo bandydami surasti taisyklinga termina Cam stiliui apibudinti, prancuzu DJ buvo labai užsiemes bandymais prasiveržti i platesnius vandenis ir susilaukti sekmes tarptautineje muzikos scenoje. Vyruko avangardines muzikos bangos tapo tikru hitu japonu šokiu aikštelese, todel Laurent greitai tapo geidžiamas irašu studijose. Ypac juo susižavejo Lady Miss Kier, pagrindine amerikieciu grupes Deee Lite vokaliste, kuri asmeniškai susisieke su DJ Cam, kad susitartu del bendradarbiavimo savo soliniam albumui.

 

Ironiška, taciau kol DJ Cam kilo i žvaigždes internacionalines muzikos scenoje, iš esmes jis liko nežinomas namuose. Toks, gan keistas, paradoksas greitai išsisprende, kai Cam pasirode muzikos festivalyje „Transmusicales de Rennes“ 1995m. gruodi. Jo nepakartojamas pasirodymas šiame renginyje ne tik padare ispudi miniai, susirinkusiai Rennes, bet taip pat tai buvo dar neišdirbta medžiaga pirmajam ‘gyvam’ albumui – „Underground Vibes Act“ (kituose šaltiniuose dar gali buti minimas kitu pavadinimu – „Underground Live“), išleistam 1996m. pavasari (retas šios muzikos žanro ‘live’ irašas). DJ Cam avangardines melodijos neliko nepastebetos šokiu muzikos kritiku. Šis albumas buvo apipiltas kruva entuziazmo apimtu ir sužavetu kritiku recenziju, kurie DJ Cam prilipde dar viena etikete – ‘The Man Who Draws Emotion from Machines’.

 

Šiuo metu jo praktiškai neimanomi isigyti, pirmieji du albumai buvo pakartotinai perleisti amerikieciu „Shadow Records“ kaip vienas albumas „Mad Blunted Jazz“, parduotas už vieno CD kaina nors ir yra dvigubas, tuo tarpu kai abu albumai gali kainuoti daugiau nei 50 doleriu.

 

1996m. Cam pasižymejo ir irašu kompanijos „Mo’Wax“ sumanytame albume „Headz 2“, kuriam vaikinas remixavo „Tek 9“ ir „La Funk Mob“ kurinius. Tu paciu metu pabaigoje, Cam grižo i studija, kad pradetu dirbti prie savo naujojo albumo – „Substances“. Išleistas nuosavame prancuzu DJ’aus leible, tarptautine rinka pasieke „Sony“ deka. „Substances“ eksperimentavo lengvai nukrypdamas i kiek kitokia muzika lyginant su Laurent’o ankstesniais albumais. Naujojo albumo dainos buvo ikveptos dar didesnes melancholijos nei ipaprastai, jose maišesi daugybe cool-jazz semplu, pvz. Alice Coltrane (žymaus amerikieciu jazz saxofonisto John Coltrane žmonos). Cam sulyde i viena visuma švelnius easy-listening jazz semplus su iprastais hip-hop ritmais, bet ši karta, pagrindinis akcentas buvo suteiktas maloniam apsvaigimui, atsipalaidavimui, kuris naturaliai kyla besiklausant šio albumo, ypac tokio švelnaus kaip aksomas indo Kakoli Sengupta vokalo dainoje „Meera“.

 

Cam novatoriška dvasia reiške, kad jis niekad nesieke prilipti prie vieno stiliaus ilgam laikui, tai paaiškejo jau tada, kai vaikinas dejo paskutini taška „Substances“ irašams – prancuzu DJ išvyko eksperimentuoti su naujais garsais. Keliaudamas tarp Paryžiaus, New York’o ir Tokijo Cam domejosi naujausiais pasaulio šokiu muzikos pasiekimais, tai ji padare patraukliu prancuzu variété atlikejams, tokiems kaip Carole Laure ir Jean-Louis Murat, kurie ieškojo kaip suteikti modernesnio skambesio savo albumams. DJ Cam šokiu muzikos remiksai Laure ir Murat dainoms buvo nuostabus.

 

Cam tese savo darbus tarptautineje šokiu muzikos scenoje. Ypac daug demesio novatoriškasis prancuzu DJ susilauke po bendradarbiavimo su DJ Krush, pastarojo soliniame albume, išleistame japonu „Mo’wax“ leible. Tuomet Cam puole dirbti su anglu grupes „Tek 9“ dainu remiksais. 1997m. prancuzas prodiusavo nepakartojama albuma-rinkinuka „DJ Kicks“, sudaryta iš naujovišku šokiu muzikos kuriniu remiksu, irašytu tokiu atlikeju kaip „The Mighty Pop“, „Tek 9“ ir „Daphreephunkateerz“.

 

1997m. balandi Cam su albumu „The Beat Assassinated“ grižo prie savo paties irašu kurimo. Šis, be galo kurybiškas ir jaudinantis savo nauju skambesiu albumas, susidejo iš kruvos Anglijos atlikeju: „Silver Bullet“, „Channel Live“, „Otis“ ir t.t., taip pat ir iš Tuluzijoje gimusio reperio Dadou iš „KDD“. Su „The Beat Assassinated“ Cam grižta prie hip-hop skambesio, kuri jis atrado budamas 17-os. Iš esmes, albumas buvo tarsi duokle savo hip-hop dievaiciams. Tai taip pat buvo pirmasis Cam albumas išleistas ‘major’ irašu kompanijos – „Columbia Records“.

 

Žinomas kaip vienas labiausiai megstanciu eksperimentuoti figuru prancuziškame electro pasaulyje, DJ Cam nuolat žaidžia su muzika ir niekad neleidžia garsui iklimpti i koki nors viena stiliu. Sekanciame savo albume „Loa Project“ (jis išleistas net trimis tomais) Cam ikvepimo semiasi iš voodoo kulturos – kuria muzika panašia i šio kulto propaguojama – tranza, bei maišo ja su hipnotizuojanciais bytais. Išleistas 2000m., „Loa Project“ („loa“ reiškia „voodoo dvasios“) parodo Cam, keliaujanti po antgamtini pasauli. Bet pirmasis šio albumo singlas turi raminamai „žemiška“ pavadinima – „Juliet“. Tiesa sakant, ši daina yra dedikuota Cam sužadetinei, o daina jis pats apibudina kaip „meiles prisipažinima“. DJ Cam patikina, kad net ir tokioje, iš pažiuros, šaltoje muzikoje kaip electro yra vietos meilei ir jausmams.

 

Atitrukes nuo „DJ“ vardo, Cam i demesio centra sugrižo su nauju albumu „Soulshine“, išleistu 2002m. Radikaliai besiskiriantis nuo ankstesniu darbu, „Soulshine“ susidejo iš visiškai nauju garsu – Cam stengesi kuo mažiau sempluoti. Priešingai, daugiau demesio nei iprasta buvo skirta gamybai ir aranžuotei. Pasisemes ikvepimo iš soul muzikos, vyrukas i albumo irašus pasikviete tokius, puikiai žinomus, atlikejus kaip „Guru“ ar „Cameo“. Indoneziete dainininke Anggun atliko vokalo partija pirmajame albumo single „Summer in Paris“. „Love Junkie“, bendradarbiavima su „Cameo“, Cam komentuoja taip: „Cameo yra mano viena megstamiausiu funk grupiu nuo tada, kai man suejo dešimt. Nusiunciau jiems kurini, jiems ji patiko, todel nuskridau i New York irašyti bendros dainos“. Grižimas i Amerika dar karta buvo reikalingas norint irašyti „Elevation“, daina su 24m. dainininku Donnie, kuris Cam manymu „dainuoja kaip jaunas Stevie Wonder“. Tie patys metai Cam buvo vieni sekmingiausiu. Nuo Europos iki Japonijos puikiai pažistamas vaikinas hip-hop-trip-hop-elektronikos-ambient muzikos gerbejams Didžiojoje Britanijoje vykusiuose muzikos apdovanojimuose atsieme garbinga priza už „Best European Hip-Hop Act“.

 

DJ Cam yra žinomas savo tyrinejimais skirtinguose muzikos šaltiniuose, o 2001m. jis atidave pagarba velyviesiems jazz meistrams – perdare Miles Davis klasika „In a Silent Way“ albumui „Panthalassa“. Tais paciais metais Cam išleido rinkinuka „Honeymoon“, sudaryta iš 13-os švelniu, ramiu, romantišku, daugiausia hip-hop dainu (pvz. Bahamadia su Dwele „Philadelphia“, 3582 „Early Morning“ ir kt.).

 

Cam nuoširdus imlumas greitai nuvede ji prie naujo jazz / electro projekto. 2003m. šis projektas igavo fizini pavidala kaip nuostabus albumas „A Fillet of Soul“, irašytas su dviem prancuzu jazz scenos atlikejais: Alexandre Tassel ir Guillaume Naturel. Prie 11-os kuriniu albumo prisidejo ir nemažai garsiu jazz bei electro scenos vardu: Lauren de Wilde, Flavio Boltro, Maxime Blesin, Franck Aitabile ir Minino Garay.

 

Per visa savo karjera dirbdamas prie solo albumu, Cam nepamiršo ir remiksu žymiausiems soul ir hip-hop atlikejams. Remiksavo visiems nuo Nas („Made You Look“), Cypress Hill („Highlife“), Macy Gray („Do Something“), Malia („Let It Happen“) iki Michael Jackson („Rock My World“). 2004m. vasari Cam surinko visus remiksus, kuriuos yra padares tarp 1998m. ir 2003m., ir išleido išskirtinai vinilo pavidalu, kuris greitai tapo geidžiamu albumu DJ’u rate.

 

Savo naujajame albume „Liquid Hip-Hop“, išleistame 2004m. vasari, Cam grižta prie savo instrumentinio hip-hop šaknu. Jay Dee stoja prie mikrofono ir irašo „Love Junkee“ remiksa, kurio originalioji versija pasirode albume „Soulshine“. Be šios dainos, „Liquid Hip-Hop“ yra instrumentinis darbas kuris dar karta irode, kad DJ Cam kaip geriausias prancuzu „abstract hip-hop“ atlikejas.

 

Tu paciu metu pavasari Cam buvo pakviestas groti legendinio Blue Note Records leiblo surengtame vakarelyje. Jis pasirode „Elysée Montmartre“ Paryžiuje balandžio 7-aja, kur scena pasidalijo su tokiais veikejais kaip „La Funk Mob“, „Jazzanova“ ir „Bugs in the Attic“. Cam taip pat sudalyvavo projektiniame albume „Blue Note Revisited“, kuriam perdare klasika tapusi kurini Donald Byrd – „The Emperor“. I pagalba jam atejo prancuzu jazz ižymybe Eric Truffaz sugrojusi trimito partija.

 

Kol kas apie Cam kuryba galima pasakyti tiek. Istorija neabejotinai tesiasi…

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

„Lilas ir Innomine“ pristatė dainą „Ji taip pavargo“ bei jos vizualizaciją su užuomina.

„Lilas ir Innomine“ pristatė pirmąjį kūrinį iš būsimo albumo Studijoje užsidarę ir rudenį pasirodysiantį albumą …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *