BETTY WRIGHT and THE ROOTS – “Betty Wright: The Movie” [S-Curve Rec. / Ms. B Rec.; 2011]

Leiskite pradėti nuo pagrendinės šio albumo kurėjos pristatymo. Bessie Regina Norris muzikos pasaulyje daugiau žinoma kaip Betty Wright. Bessie gimė Majamyje 1953-čių gale, o jau 1968-ais jauna ir talentinga mergaitė išleidžia savo pirmą solinį albumą – “My First Time Around”. Dėka savo nuostabaus balso ji tapo tikra legenda Soul, Funk ir R&B muzikos gerbėjų tarpe. Laimėjo daugybe įvairių apdovanojimų, apie ją rašė ir vis dar rašo iki šiol tik gerus žodžius. Dėka savo inovatyvios dainavimo manieros (tais laikais), unikalaus keturių oktavų balso diapazono (ji netgi sugeba pasiekti švilpuko diapazoną, beje ji tai demonstroja ir albume, laimei neperdaug) ir viso to ką ji pateikia savo dainomis – jos poezija, jos muzika. Kai kurie iš skaitančių šiuo metu man ko gero užduoda klausimą: taip, viskas gerai, taip, ji puiki, bet prie ko čia ji ir mūsų puslapis? Visų pirma atsižvelgiant į hip hopo istoriją, mes galim sudaryti ilgą sąrašą garsių hip hopo vardų kurie naudoja Betty kūrybą savo dainuose, tarp jų Afrika Bambaattaa, SWV, Mary J Blige, DJ Quik arba RJD2. Taigi ryšys yra ir mano supratimu jis daug gilesnis nei tesiog samplavimas .Tai ką darė Betty yra tarsi šaknys to ką mes dabar vadiname hip hop kultura. Tačiau yra ir kitas vardas kuris pritraukė mano dėmesį prie šio albumo – The Roots (manau šioje vietoje komentarų ir pristatymų nereikia).Taigi, bendras soul muzikos legendos Betty Wright ir kelių The Roots narių darbas . Čia tai turėtu būti mišinukas! Nors, tiesą sakant, kai kurie vardai sudalyvave čia kaip svečiai man kėlė neramumą užsakant šį albumą. Pirmyn…

 

Besiklausydamas pirmą kartą, aš bandžiau derinti saskaitų ir poperiukų tvarkymą su klausymusi ir pastebėjau kad albumui įpusėjus jis vis labiau mane erzino. Visi tie religinai akcentai, balso demonstravimai ir pernelyg ramoka muzika. Na, net nežinau. Kai The Roots ir John Legend padirbėjo kartu, efektas buvo kitoks. ”Wake Up Everybody” aš prasukau daugybę kartų. Gal efektas kitoks nes “Wake Up!” atveju aš iš pradžių pažiūrėjau DVD, o tik po to įsigilinau į albumą. Todėl manau kad gal čia aš praleidau kažką. Pavadinimas ”Movie”, kodėl? Kiek supratu jokio filmo lyg ir nėra, na arba informacijios apie jį aš neradau. Patraukiau ir šoną visus poperiukus ir pradėjau klausyti normaliai. Tik tada aš ir supratau savo klaidą, kurią manau daro daug kas iš mūsų ir labai dažnokai. Mes klausome muziką, hip hopas tampa mūsų kasdienybės garso takelio dalimi, mes nesigiliname į tai kas yra dainuojama, ką atlikėjas nori pasakyti, o juk tai nie vien žodžių ir gražių frazių bei šablonų rinkinys. Aš pradėjau klausyti ir atradau sau visą tą filmą, gyvenimą, visas tas istorijas kurios suprogdino man šį albumą, ypač kūriniais ”So Long , So wrong”, “ Look around” ir ”You & me , Leroy”.

 

Albumas atvėrė savo spalvas, savo jėgą, tikras skanumynas ir gera pamoka man.

 

Taigi muzika: The Roots išleka The Roots, šį kartą gal be parepavimų ir kitokių hip hopo atributų, bet taip gal ir tesingai, gal būtų buvęs neteisingas sprendimas, pakankamai nuspėjamas. Nes tai ką The Roots padarė čia, yra duoklė, nuotabiai atlikėjai. Jie įkūnijo jos pasaulį, ant kurio, kaip nebesuk, ji pati augo. Aš tik galiu įsivaizduoti koks svarbus jiems turėjo būti šis darbas.

 

Bet albume yra ir kontraversiškas vardas, ponaitis Lil Wayne. Mano žiniomis, daug kas suprato tokį bendradarbiavimą kaip reklaminį sprendimą, standartinį būdą pritraukti jaunimo ir spaudos/media dėmesį. Gaila kad tokiems atlikėjams kaip Betty Wright tenka įtraukinėti į savo albumą tokius veikėjus. Atrodo, iki ko nusirito šis pasulis? Na gal ir taip, nieko tokio ponaitis Waynas albume baisaus nepadarė. Gal tai labiau radio formatui tinkantis gabalas, bet albumo jis nesugadino. Kaip beje ir senukas Snoopas (nors šitas grandas čia visai pelnytai ir visai tiko).

 

Na ką čia dar galima būtu bepridurti: puikus, gilus, apgalvotas darbas, kai įsigilini, nori klausyti dar ir dar. Taip, kai kurios vietos man toli gražu ne artimos, ir religinės temos prie arbatos netinka. Bet Betty Wright dar kartą įrodė kad visi titulai, apdovonojimai ir ditirambai buvo neveltui. Po tiek metų ji vis dar išliko išskirtine ir labai įdomia atlikeja.

 

Skanaus! Nepamirškite įsiklausyti į žodžius ir ne vien albumuose, juk skubant ir dirbant darbus labai dažnai praledžiame prio ausis aplinkinių žmonių žodžius, neretai pasakančius labai svarbius dalykus.

 


 

Tracklist:

01. Old Songs

02. Real Woman (ft. Snoop Dogg)

03. In The Middle Of The Game (Don’t Change The Play)

04. Surrender

05. Grapes On A Vine (ft. Lil Wayne)

06. Look Around (Be A Man)

07. Tonight Again

08. Hollywould (ft. The Messenger)

09. Whisper In The Wind (ft. Joss Stone)

10. Baby Come Back (ft. Lenny Williams)

11. So Long, So Wrong

12. You & Me, Leroy

13. The One (Bonus track)

14. Go (Live) (Bonus track)

 

 

Autorius Miron

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Tai geriausia, ką lyg šiol man teko padaryti [DJ Mamania interviu apie mixtape IŠ KAUKOLĖS Į KAUKOLĘ]

Prieš porą savaičių visą Lietuvos HH pasaulį maloniai nustebino žinia, kad DJ Mamania surinko gausų, …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *