Iš ,,Dub Dub“ archyvų: DJ Trick: Užmirštų herojų pėdsakais… (2007)

Nors laikai, kai jis viešai deklaravo, jog “fristailas yra jo gyvenimo stailas” seniai liko praeityje, panašu į tai, kad ir šiandien šio žmogaus pasaulėžiūroje mažai kas pasikeitė. Užuot, kaip ir daugelis bendraamžių, pasirinkęs sėslų ir daugiau ar mažiau stabilų gyvenimą, ieškodamas vietos pasaulyje jis ir toliau plečia savo gyvenimo geografiją. Išmaišęs skersai ir išilgai beveik visą Skandinaviją, gyvenęs “čia ir ten”, šiomis dienomis jis trumpam grįžo iš Airijos atšvęsti gimtinėje savo 30-ąjį gimtadienį. Taigi, nešini puokštėmis gėlių ir kukliomis dovanomis bei apsiginklavę diktofonu ir kitomis rašymo priemonėmis skubėjome pasitikti DJ Trick’o, kuriam ir skirsime šiandienos mūsų dėmesį.Kaip ir daugelis kitų, su Irmantu (būtent toks yra tikras Trick’o vardas – aut. pastaba) susipažinau legendomis apipintame “Amerikos” bare, kur kartu su kitais garbingais piliečiais jis mėgino išjudinti žiemos miegu užmigusią tuometinę Vilniaus hiphopo bendruomenę. Už lango lėtai slinko 2001-ieji… Grįžęs po studijų žemės ūkio mokykloje Danijoje, į kurią jį išsiuntė svajoję apie šviesią ir užtikrintą sūnaus ateitį tėvai, Irmantas per pakankamai trumpą laiką atsidūrė dėmesio centre. Kuklus, komunikabilus bei geranoriškas vaikinas greitai pelnė daugelio simpatijas savo grojimo ir organizatorinių sugebėjimų dėka (nepamirškime, kad būtent Trick’as kartu su Mironu, Svaru bei Mamania buvo pagrindinis jau minėtų “Amerikos” vakarėlių organizatorius bei dvasia – aut. pastaba). Bet iki po truputį gimstančios šlovės vedė sunkus ir ilgas kelias…

 

ŽIUPSNELIS ISTORIJOS

 

 

 

Susidomėjimas hiphopu ir muzika apskritai, kaip ir pas dažną mumyse, prasidėjo pas Trick’ą nuo pirmųjų MTV kanalo transliacijų, kurios kaip mat sudrebino bespalvį ir sustingusį jau nepriklausomos Lietuvos televizijos eterį. “Yo! MTV Raps” laidos, užsienio repo grandų klipai, filmai, vaizduojantys juodaodžių gyvenimą – visa tai paveikė penkiolikmetį Irmantą. Paveikė taip stipriai, kad jaunas šakietis nusprendė žengti pirmąjį žingsnį muzikinės karjeros link ir visas atsiduoti pamėgtos muzikos grojimui. „(…) mano klasės draugai klausėsi tuomet labai skirtingos muzikos – vieni atiduodavo pirmenybę rokui, kiti vis didesnį populiarumą pelnančiai techno muzikai ir ta natūrali, nuolatinė konkurencija bei savotiškas bandymas nuolatos įrodinėti vieni kitiems savo paties ir savo pamėgtos muzikos pranašumą vertė mus visus nesustoti tarpukelyje, nesudėti rankų ir tobulėti, tobulėti ir dar kartą tobulėti“ – dalinasi prisiminimais Trick‘as. Pradėjęs groti su kasetėmis ir išgyvenęs trumpą flirtą su kompaktiniais diskais būsimasis dj‘us netrukus tapo laimingu patefonų „Estonia“ savininku ir pradėjo drebinti techno muzikos ritmuose paskendusius gimtuosius Šakius. Girdint aplinkui, kad hiphopas nėra tinkamas dj‘ams ir matant, jog didžioji dauguma klausytojų yra abejinga jo skleidžiamai muzikai, Trick‘as visgi nepabijojo mesti iššūkį savo tėvynainiams ne kartą dalyvaujant organizuojamuose gimtajame mieste dj‘ų turnyruose. O kartą Klaipėdoje išgirstas DJ Crembo (vienas iš pirmųjų Lietuvoje, kuris užuot nenaudojęs ausinių, kaip ir visi scratch dj‘ai žymėdavo jiems svarbias plokštelių vietas lipdukais – aut. pastaba) tik sustiprino jo įsitikinimą, kad gali tai atlikti niekuo nenusileidžiant kitiems, o gal netgi geriau.

 

Pirmąja įsigyta plokštele – savotišku atspirties tašku Trick‘o dj‘avimo istorijoje – tapo Run-D.M.C. singlas „Down with the king“. Pasak mūsų pašnekovo, kainavusią tais laikais apie 40 litų ir… daug bemiegių dienų bei naktų laukimo plokštelę jis brangina iki šiol. Dabar sunku pagalvoti, kad repo ikona tapusio Run-D.M.C. kolektyvo vinilas galėjo tapti pirmuoju ir tuo pačiu paskutiniuoju pradedančiojo dj‘aus karjeroje. Kilusiam iš mažo miestelio Trick‘ui vis sunkiau sekdavosi gauti pinigų naujų plokštelių įsigijimui, o ir tvyrojanti aplinkui techno mada bei krizė, ištikusi tuometinę Lietuvos hiphopo sceną vertė rinktis kitus gyvenimo prioritetus. Laimei, Irmanto tėvai, ūkininkai nuo neatmenamų laikų, nusprendė išsiųsti savo sunų i užsienį, protą įgyti bei ūkininko karjerą padaryti. Taip, apie 1997-uosius, Trick‘as atsidūrė Danijos mieste Aarhuse, kur pagal tėvų planą turėjo gilintis į su žemės ūkiu susijusius dalykus. Vis prisimindamas apie gajų posakį „žmogus planuoja, o Dievas juokiasi“ Irmantas gal ir nepasižymėjo uolumu bei stropumu moksluose, užtat iš naujo atrado meilę hiphopui. Klausydamas šeštadienio vakarais kultinės Danijoje laidos „D‘Store (Den store) Mix“ su DJ Power bei DJ Typhoon priešakyje jis ne tik stačia galva pasinėrė į mėgstamų garsų verpetą, bet ir pradėjo kurti pirmus, rimtus planus susijusius su hiphopu. Reikalai gerokai pasistūmėjo į priekį kartu su persikraustymu į Kopenhagą, kurios viename iš priemiesčių Trick‘as atlikinėjo praktiką. Čia jis ne tik atrado apsilankymo daugybėje ten veikiančių plokštelių parduotuvių bei vyksiančių vakarėlių džiaugsmą, bet ir gyvai susipažino su iki šiolei girdėtu tik per radiją Dj Typhoon‘u. „Kopenhagoje jis turėjo savo plokštelių parduotuvę, „Boulevard Connection“, kurios dažnu svečiu buvau. Typhoon‘as ne tik dalindavosi su manimi naudinga informacija, kurios man, kaip atvykėliui iš kitos šalies, pastoviai trukdavo, bet ir padėdavo su įrašų įsigijimu. Jo įkalbėtas netrukus apsirūpinau daugybe įdomių plokštelių bei įsigijau savo nuosavus patefonus bei mikšerį (…)“ – pokalbio su mumis metu, prisimindamas tuos laikus, pasakojo Trick‘as. To paties Typhoon‘o dėka šiandienos mūsų rubrikos herojus po truputį pradėjo reikštis ir Kopenhagos hiphopo bendruomenėje, užmegzdamas naujų, naudingų pažinčių bei kartas nuo karto grojant kaip apšildantysis dj‘us čia vykstančiuose vakarėliuose.

 

Besimėgaudamas gyvenimo užsienyje teikiamais malonumais Trick‘as visgi nepamiršo tėviškės, kurioje vykstančius procesus bei įvykius, ypatingai muzikinėje erdvėje, kruopščiai stebėjo bei analizavo. Labai naudinga šiuo atžvilgiu tapo jo pažintis su Manfredu iš dabartinės „Nesakyk mamai“ dj‘ų komandos, kuris tais laikais irgi domėjosi hiphopu ir netgi buvo įkūręs IRC repo kanalą. Žinoma, tų naujienų iš Lietuvos nebuvo ypatingai daug, nes geriausi dalykai arba jau buvo pasibaigę, arba dar negimę (prisiminkime, kad G&G Sindikato albumas “Tavo sielos vagiz”, su kuriuo yra siejamas lietuviškojo hiphopo atgimimas pasirodė tik 1999 metų pabaigoje – aut. pastaba). Kaip ten bebūtų, genamas gimtųjų kraštų ilgesio bei suvokdamas, kad Danijoje jis gali būti tik vienu iš daugelio, apie 2000-ųjų vasarą Trick‘as nusprendė grįžti į Lietuvą. Vienas iš pirmųjų dalykų, kuriuos jis padarė grįžęs į gimtinę, buvo skambutis Svarui, kurio telefoną buvo radęs ant neseniai įsigyto ir nežinia kiek kartų perklausyto, jau minėto „Tavo sielos vagiz“ albumo viršelio. Svaras savo ruožtu supažindino jį su savo bičiuliais Mironu bei Mamania ir netrukus visi, sukirtę rankomis, laimino „Amerikos“ vakarėlių bei kultine tapusios radijo laidos „Gatvės lyga“ atsiradimą. Verta paminėti, kad būtent Trick‘as ir niekas kitas pasėjo Lietuvoje susidomėjimo „Looptroop“ kūryba sėklą, kuri laikui bėgant davė puikių vaisių (vien ko vertas yra įspūdingas, pernykštis grupės pasirodymas Vilniuje – aut. pastaba).

 

IR TRUPUTIS KARČIOS REALYBĖS…

 

Išvažiavęs ieškoti geresnio gyvenimo į Airiją, Trick‘as ne tik atsisveikino su savo ir taip retais pastaruoju metu pasirodymais, bet ir galutinai užmetė darbus ties miksteipu, apie kurį buvo garsu dar prieš kurį laiką. Nenoriai kalbėdamas apie tikrąsias šio pasitraukimo ir tuo pačiu metu susiklosčiusios padėties priežastis, jis dvejodamas lyg ir mini savo konservatyvų požiūrį į šlovę ir reklamą bei prakalba apie siauras hiphopo galimybes Lietuvoje. „Žinoma, lietuviškas hiphopas pasiekė šiuo metu tikrai neblogą lygį ir galbūt tam tikrais atžvilgiais vykstančias tendencijas galima būtu lyginti su pasaulinėmis, bet, būkime atviri, Lietuva su savo vis nykstančia populiacija yra per maža tam, kad šitokia muzika sulauktu didesnio susidomėjimo. Ko pasėkoje yra labai ribotos galimybės bei vis mažėjantis stimulas apskritai kažką daryti. Pasauliniu mastu tu esi vienas iš daugelio, o čia, deja, savo muzikos nelabai turi kam groti (…)“ – atvirauja DJ Trick‘as.

Dar visai neseniai grojęs su perspektyviomis jaunomis komandomis bei pavieniais atlikėjais (tokiais kaip Despotin‘ Fam arba MC Messiah – aut. pastaba) ir surinkdamas pakankamai dideles sales, šiandien jis svajoja apie mažesnes erdves ir muziką, kurią daugelis priskiria prie alternatyvaus hiphopo. Pasak paties dj‘aus, bėgant laikui ir įgaunant vis daugiau žinių apie savo mėgstamos muzikos ir muzikos apskritai šaknis atsirado naujų inspiracijų (DJ Qbert, DJ Kentaro) ir minčių, kaip jo grojami ir kuriami garsai turėtų skambėti. „Man jau nėra svarbu, kokią muziką aš groju, daug svarbiau yra, sugebu ar ne jos pagalba sudominti klausytoją“ – sako Trick‘as, tuo pačiu metu bandydamas susidoroti su be pertraukos skambančiu telefonu. Pabaigai jis primygtinai prašo pasveikinti visus savo ištikimus fanus bei parašyti, kad būtinai sugrįš į Lietuvą ir gros iki pat pensijos.

 

2007-ųjų pabaiga

 

Autorius Banana

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Nemokamos šokių pamokos vasarojančiam Vilniuj nuo Skillz

Vasarą, kai dauguma ugdymo ir laisvalaikio centrų atostogauja, užsiėmimų pasiūla vaikams bei suaugusiems ne tokia …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *