Kurtis Blow: Dievas ir muzika yra neatskiriami (HipHop.lt 2010)

Mintys parašyti kada nors būtent apie šį žmogu jau nuo seno sukosi mano galvoje, bet reikėjo visiško atsitiktinumo, kad jos pagaliau materializuotųsi. Žinau, kad galbūt visa tai nuskambės mažų mažiausiai neįtikinamai, bet ieškant vieną tingią sekmadienio popietę ramios muzikos paklausymui atradau… šiandienos mūsų herojų. Ir taip jau liko… Kaip ir aną sekmadienį, ištraukiau šiandien jau nušluostytą nuo dulkių muzikinį kompaktą, įjungiau antrąjį kūrinį ir, nesumeluosiu, mane užliejo malonių prisiminimų bangą. Dar nespėjus prasidėti žodžiams kojos pačios pradėjo palengva judėti į taktą, o netrukus jau traukiau visa gerklę „clap your hands everybody if you got what it takes ’cause I’m Kurtis Blow and I want you to know that these are the breaks (…)“.Kai visas pasaulis išgirdo cituojamą čia dainą pavadinimu „The Breaks“, hiphopas tik darė pirmuosius tvirtus žingsnius. Lėtai slinko 80-ieji. Metais ankščiau Niujorko pogrindį sudrebino mažai kam žinoma trijulė „Sugarhill Gang“ su savo „Rapper‘s Delight“, bet tik pristatyta aštuoniasdešimtaisiais „The Breaks“ leido ką tik gimusiam naujam muzikiniam ir socialiniam reiškiniui pasiekti įrašų topų viršunes. Už tai mes turime būti dėkingi ne kam kitam, o Kurtisui Blow, apie kurį pakalbėsime šiandien plačiau. Atlikėjas, kurį pelnytai vadinama hiphopo ikona, gimė 1959-aisiais, Harleme. Gyvenimas jame buvo ypatingas nebent tuo, kad galėjai pasirinkti iš dviejų dalykų, kurie lemdavo tavo ateitį. Arba turėjai galimybę tapti nusikalstamo pasaulio dalimi, arba… visomis išgalėmis mėginti tam pasipriešinti. Būdamas paaugliu Kurtisas Volkeris (Kurtis Walker), apie kurį šiandien kalbame, būtent taip ir pasielgė. Nors iš pradžių visą savo meilę jis buvo atidavęs breikui, jis iš tikrųjų pasijuto laimingu tik aktyvaus dalyvavimo muzikinėje veikloje dėka. Prieš tampant garsiuoju Kurtis Blow, dauguma pažinojo jį kaip talentingą Kool DJ Kurtą, kuris savo grojama muzika priversdavo judinti klubus Niujorko jaunimą. Viename iš interviu pats Kurtisas taip prisimena tuos laikus: „kai man buvo 7, o gal 8 metai, mama dažnai rengdavo mažus vakarėlius pas mus namie. Jų metu buvau atsakingas už muziką, kurios parinkimą visada detaliai aptardavau su turinčiais ateiti į svečius žmoniais. Po kelerių metų, jau būdamas trylikos, mėginau įtikinti klubų savininkus, kad man jau devyniolika ir kad pats Dievas man liepė groti būtent jų klube (…)“.

 

Kartu su 1976-ųjų pradžia tuometinio dj‘aus gyvenime prasidėjo vokalo studijos Niujorko miesto koledže. Sėkmingai susiklosčius aplinkybėms Kurtisas atsisėdo į koledžo radijo stoties programų direktoriaus kėdę, o jau netrukus, kaip jis pats sako, jį aplankė „vizija“. Vizija tapti reperiu. Iš tikrųjų, mistiniai potyriai jį pradėjo lydėti dar tada, kai būnant trylikamečiu vaiku iš Harlemo jis tik svajojo apie šlovę. Naktimis būsima žvaigždė mėgdavo klausytis WWRL radijo stoties, kuri garsėjo savo vedančiuoju, Hanku Spenu (Hank Span). Negalėdamas atsistebėti jo sugėbejimais jaunasis Kurtisas neretai pats įsivaizdavo save Henko vietoje ir mintyse dėliojo dainas, kurias lakios vaizduotės pagalba pristatinėjo klausytojams. Bet grįžkime į studijų laikus… Darbas koledžo radijo stotyje priminė Kurtisui senas vaikiškas svajones ir jis ne tik pradėjo sėkmingai rūpintis radijos muzikine puse, bet ir po truputį tobulinti savo vokalinius sugebėjimus. Bet tik sutikųs Ruselį Saimonsą (Russell Simmons), būsimą legendinės įrašų kompanijos „Def Jam“ įkūrėją, mintis apie vokalinę karjerą pradėjo materializuotis. Porą metų vyresnis Ruselis kaip tik baiginėjo mokslus Niujorko universitete, o laisvalaikiu arba pats organizuodavo vakarėlius, arba į tokius eidavo. Visur ten jis, lygtai nujausdamas savo būsimo darbo ypatumus, stengėsi pastebėti minioje talentingus žmones, kuriems primygtinai siūlė bendradarbiauti. Vieno iš vakarėlio metu jis kaip tik ir susipažino su grojusiu jame Kurtisu. Supratęs, kad tikrasis šio simpatiško jaunuolio pašaukimas slypi ne grojime, o dainavime, Saimonsas pasiūlė visokeriopą pagalbą bei globą. Netrukus Niujorko pogrindis išgirdo apie naują „žaidėją“ – Kurtis‘ą Blow. Būtent tokį slapyvardį būsimas repo industrijos magnatas sugalvojo savo globotiniui. Pagal patį Kurtisą, jis ilgai spyriojosi, kol sutiko tapti ponu Blow. „Aš ilgą laiką prieštaravau Ruseliui, nes žodis „blow“ asocijavosi man su narkotikais, o mažiausiai ko norėjau tais laikais, tai būti siejamu su šiuo šūdu. Galiausiai, atidarę žodyną, mes supratome, kad šis žodis reiškia taip pat „galios, jėgos šaltinį“ – dalyką, kuris buvo man mielesnis nei narkotikai (…)“ – prisimindamas senus laikus atvirauja atlikėjas. Galima manyti, kad nutikimas su žodynu atnešė taip pat Ruselio ir Kurtiso organizuojamų vakarėlių pavadinimą – „Force College Disco“… Žinia apie populiarus vakarėlius, kuriuose Kurtisas ne tik grojo, bet ir neretai repavo, greitai pasklido po visą „Didįjį obuolį“. Daugybė sėkmingų pasirodymų Harlemo ir Bronkso klubuose atnešė šio straipsnio herojui ne tik pogrindžio sensacijos titulą, bet ir kitų garsių anų laikų repo scenos atstovų pripažinimą. Grandmaster Flash, Afrika Bambaataa, Mele Mel – visi jie negailėjo pagyrų nors ir jaunam, bet jau labai perspektyviam artistui.

 

Visa tai neliko nepastebėta ir kitų, ne mažiau autoritetingų žmonių. Vienas iš jų buvo rašantis į legendinį „Billboard‘ą“ Robertas Fordas (Robert Ford), kuris įtikino Saimonsą, jog Kurtis Blow privalo įrašyti ir išleisti singlą. Netrukus dienos šviesą išvydo daina pavadinimu „Christmas Rappin‘“, kuri ne tik truputį pasvilino padus besimaudantiems šlovėje „Sugarhill Gang“ nariams, bet ir leido Kurtisui žengti žingsnį, kurio joks kitas repo atlikėjas prieš jį nebuvo žengęs – pasirašyti sutartį su didele irašų kompanija „Mercury Records“. Bet tikra bomba tapo 1980-aisiais pasirodęs antras Kurtiso singlas, kuris tapo savotiška jo vizitine kortele ir kartu visos old school kartos himnu. „The Breaks“, nes apie jį kalba, pasiekė įrašų topų viršunes bei greitai tapo platininiu. Tuo pačiu jis padėjo pamatus debiutinio atlikėjo albumo atsiradimui, kuris išvydo dienos šviesą tais pačiais 80-aisiais. Nepretenzingai pavadintas „Kurtis Blow“ albumas greitai pateko i jau minėto „Billboard“ top dešimtuką, tuo pačiu paneigdamas visas kalbas, jog „Sugarhill Gang“ sėkmė buvo tik atsitiktinis hiphopo muzikos blykstelėjimas. Deja, bet to jau nesugėbėjo padaryti nei vienas iš dešimties vėliau išleistų Kurtiso albumų. Žinoma, liežuvis neapsiverčia pavadinti Blow vieno albumo autoriumi, bet faktai byloja apie ką kitą. Be galo sunku atsakyti į klausimą, kas leido užgesti Kurtiso kaip atlikėjo žvaigždei? Kas įtakojo jo pasitraukimą iš scenos, apie kurią jis svajojo nuo vaikystės? Būkime tikri, kad pasakyti šioje situacijoje, kad bėgant laikui, jo vokalo technika bei muzikinis stilius morališkai paseno, reiškia nepasakyti nieko.

 

Laimėi, Kurtisas nepuolė į depresijas ir sėkmingai išnaudojo Dievo duotą talentą muzikai, bet ne tik jai. Net ir keli maži pasirodymai tiek kine, tiek televizijoje buvo gerai įvertinti kritikų bei paprastų žiurovų. Visgi labiausiai Kurtisui sekėsi su prodiusavimu, kurio jis ėmėsi negalėdamas sugrąžinti ankstesnės vokalisto sekmės. Laiko tarpą iki 90-ųjų pabaigos žymėjo gausus bendradarbiavimas su garsiais tų laikų atlikėjais, kurių pavadinimai kalba patys už savę – Fat Boys, Run D.M.C., Whodini arba netgi pats Bobas Dilanas. Blow kaip žymaus prodiuserio karjera klostėsi taip puikiai, kad daug kas kalbant apie jį, pagarbiai vadino „Geriausiu prodiuseriu visame Niujorke“. Šį garbingą titulą jam pavyko apginti net tris metus iš eilės – 1983, 1984 bei 1985-aisiais jam nebuvo lygiųjų. Nepamirškime, kad jo muzikiniai sugebėjimai bei nebloga uoslė potencialiems hitams tapo neįkainuojama pagalba ne tik senos kartos atlikėjams bet ir įkvėpė kūrybai nemažai gerai žinomų šiuolaikinių artistų. Vien ko vertas yra Nas ir Lauryn Hill duetas, kurie meistriškai perdainavo Blow‘o dainą „If I ruled the world“ arba Jermaine Dupri, Fabolous bei Bow Wow įrašyta nauja kultinio „Basketball“ versija.

 

Šiandien Blow tebegyvena Niujorke. Mylintis vyras bei trijų vaikų tėvas ir toliau aktyviai domisi muzika, prodiusuoja žinomas ir ne grupes bei pavienius atlikėjus. Lyg prisimindamas senus darbo radijuje laikus, jis džiugina Backspin 43 klausytojus savo, kaip didžėjaus, sugebėjimais. Praeitų metų vasarą jo vardas buvo įamžintas Bronkso šlovės alėjoje, kuriame Harleme gimęs atlikėjas, hiphopo aušrai beauštant pelnė didžiausią šlovę bei pripažinimą. Daugelį kartų deklaravęs meilę hiphopui, jis, pamiršdamas visus likimo siųstus ir su juo susijusius smūgius, ir toliau lieka ištikimas šiai muzikai. O dar jis lieka ištikimas Dievui, kurį geriau pažinti jis stengiasi bestudijuodamas teologiją. Nes Dievas ir muzika, kaip teigia pats Blow, neatskiriami.

Autorius Banana / ,,Dub Dub“ archyvas

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Kodėl Nelly koncertas smagus, kaip Windows 98? [apžvalga]

Pradėkime nuo to, kad Nelly tai buvusi aukščiausio kalibro pop repo ir r&b žvaigždė, kurios …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *