Organizaciniai malonumai…IAL bando atlaikyt: pamąstymai ir išvados

Pirmiausiai noriu pasakyti, kad ką čia rašysiu, nėra skirta nei vienam konkrečiam atlikėjui, žmogui ar pan. Tiesiog mano asmeninė nuomonė, pamąsčius apie visumą.

Problema nr.1 – „Aparatūra“

Pastaruoju metu IAL renginiuose aparatūra yra gera, bet privalu su ja gerai elgtis ir mokėt ja naudotis. Net ir esant gerai aparatūrai, bet nemokant ja naudotis, gausis totalus šūdas.

1.1. Mic’o laikymas:

Laikydami mic’ą neuždenkite „galafkos“, priešingu atveju prastai girdėsis vokalas, gali pradėt fonuoti mic’as, garso operatoriui bus sunku sureguliuoti prieš tai gerai nustatytą garsą. Nesukite mic’o į kalonėlių pusę, nes pradės fonuoti (cypti).

1.2. Instrumental’ai:

Pirmiausiai, kepdami CD, nustatykite geriausią kokybę, t.y. wav arba 320kbps. O naudodami užsienietiškus instrumental’us pažiūrėkite, ar jie tikrai yra geros kokybės (minimum 192kbps).

Kurdami muziką, suveskite ją taip, kaip reikia, o ne belekaip. Spėju yra dar žmonių, kurie išvis nežino, kad sulipdžius gabalą reikia dar padaryti suvedimą.

1.3. Soundcheck’as:

Tai yra garso aparatūros tikrinimas, o ne visų gabalų repeticiją, kurią save gerbiantys atlikėjai atlieka prieš koncertus namuose arba repeticijoms skirtai vietai. Soundcheck’o metu atlikėjas pasitikrina garsą, t.y. ar/kaip gerai girdi monitorius (būdamas skirtingose scenos vietose), ar gerai skamba vokalai (išrankesniems galima specialiai uždėti daugiau echo ar pan., tai turi pasakyti prieš pasirodymą garso operatoriui). Atlikėjui, kuris deda back’ą, mic’o garsas turi būti tylesnis, arba laikyti mic’ą šiek tiek toliau nuo burnos, arba paprasčiausiai repuoti tyliau. Visi kurie lipa į sceną privalo turėti klausą. G&G Sindikatas prieš kiekvieną pasirodymą susireguliuoja mic’us, skirdami tam porą minučių. Patarčiau tai daryti visoms grupėms, o ne pradėti repuoti iš karto, ir neretai susigadinti minimum vieną dainą.

Problema nr.2 – „Girtumas ir iš to išplaukiančios problemos“

2.1. Atlikimas

Visiems save gerbiantiems atlikėjams yra aišku – ant scenos reikia lipti blaiviam stovyje. Išimtis 50gr jei šalta (koncertuojant lauke) ar bokalas alaus… Daugiau išgėrus, atlikėjas pradeda pamiršti tekstus, praranda tikrąjį savo balsą, nejaučia garso, sunkiai juda. Taip pat gali netyčia išpilti alaus ant aparatūros arba scenos, todėl vėliau koncertuojančioms grupėms kiltu nepatogumai. Aplamai, girtam atlikėjui pasidaro viskas poxuj, jis galvoja tik apie save. Pvz.: dvigubai arba net trigubai užtęsia savo programą, tuom piktindami publiką, organizatorius ir savo eilės laukiančius atlikėjus.

„Girtas atlikimas“ žemina patį atlikėją ir visą renginį, kuriame jis pasirodė. Nereikia pamiršti, kad atlikėjas koncertuoja publikai, kuri už tai sumokėjo pinigus ir atlikėjas betkuriuo atveju privalo ją gerbti, t.y. atlikti kūrinius kokybiškai (nešneku jau apie lipimą ant scenos girtam). Yra pasitaikę tokių atvejų, kad iki pasirodymo atlikėjas „nori-nenori“ prisigėrė ar apsipūtė v zopu ir dėlto nelipo ant scenos, nerepavo ir neapsikvailino publikos akyse. Gal taip ir geriau. Antravertus, gal koks žmogus laukė tos grupės pasirodymo ir liko nuviltas. Patariu kiekvienam atlikėjui susimąstyti, kodėl jis lipa ant scenos… pasitūsinti sau, ar parodyti žmonėms, ką yra sukūręs. Girti galim ir vonioj „parepuot“.

2.2. Nepagarba publikai

Kaip jau buvau užsiminęs – girtas atlikėjas ant scenos, tai nepagarba publikai ir tuo pačiu sau. Aš niekada neliepiau negerti prieš pasirodymą, nes aš ne tėvas ir ne policija. Esu daug kam pataręs to nedaryti. O gert ar negert, tai kiekvieno asmeniškas reikalas. Iš savo pusės galiu tik pridurt, jog kurie negerbia publikos, tokie atlikėjai į IAL renginius nebus kviečiami. Kiekvienas turi jausti savo ribas, vienam alaus bokalas gali susukti smegenis, kitam puse butelio vodkes nepamaišys, tačiau visada ramia sąžine galim apsisvaiginti po puikiai/blaiviai atlikto pasirodymo. Ar ne taip?

Žmogus užmokėjęs pinigus nori pamatyti reginį, išgirsti kokybiškai atliktas dainas, bet kada atsitinka taip, jog jis to nepamato, bet negana to išvysta girtą atlikėją, tai pasekmių gali būti daug (nusistatyti prieš atlikėją, neeiti į kitą renginį, nusistatyti prieš hip-hop’o subkultūrą ir t.t. ir pan.)

Akciją „repuok blaivas – gerbk publiką“ „Viskas normaliai“ renginio metu bandžiau atkreipti atlikėjų dėmesį, iš dalies pavyko. Bet tai buvo tik tam renginiui. Visi Lietuvos reperiai – susimąstykit, pažinkit save girtus ir blaivius lipančius ant scenos, pajauskit skirtumą geriant prieš pasirodymą ir po pasirodymo…

Problema nr.3 – „N-18 ir Face control“

3.1 . N-18

Asmenims, nesulaukusiems 18 metų, negalima lankytis naktiniuose klubuose, negana to – ten rūkyti ir gerti. Įstatymai numato dideles baudas klubui ir organizatoriams. Atsižvelgdami, jog „negeriantys ir nerūkantys“ nepilnamečiai labai prašydavo įleidžiami, kad tik pamatytu koncertą, mes labai retai padarydavom kai kam nuolaidą, kiti – įeidavo su padirbtais dokumentais.

IAL galutinai apsisprendė, nedaryti nuolaidų ir griežtai tikrinti dokumentus (įėjimas tik su galiojančiais, kokybės standartus atitinkančiais dokumentais). Kam tai nepatinka, kaltinkite savo draugus, kurie dar neprasidėjus renginiui vemia tūlike, poto vaikšto rūkydami ir gerdami šokių aikštelėje, visiškai negalvodami kokia žalą gali padaryti klubui ir žemindami save vyresniųjų akivaizdoj. Patikėkit, vaizdas ne iš gražiųjų. Gerbiu tuos, kurie elgiasi tinkamai, tačiau dauguma nepateisino N-18 intelektualumo.

3.2. Face control

Apsauga turi savo sistemą, kokių žmonių neįleist ir kokius išvaryt. Mano nuomone, agresyvūs, per daug girti, nepaisantys klubo taisyklių žmonės turi teisę būti išvaromi ir apsauga net neprivalo aiškintis. Kodėl klube nesustabdo muštynių šokių aikštelėje gali būti daug priežasčių, viena iš jų – paprasčiausias nematymas, būnant kitame klubo gale (išeitis – pakviesti apsaugą, o ne stovėt ir kalbėt, kaip čia baisu, kaip čia blogai). Ši tema yra labai nekonkreti, nes kiekvienas su apsauga atvejis yra išskirtinis.

3.3. Kiti nemalonus dalykėliai

Daugelis išvarytų iš klubo stengiasi organizatoriaus pagalba vėl patekti į vidų, tuo trukdydami organizatoriui dirbti. Patikėkit, parkių ir taip būna daug, o kada reikia dėl kiekvieno aiškintis, tai yra nepakeliama.

Prisimenu, kai aktorių namuose atbėga ant scenos „reperis“ ir rėkia: „varom visi į lauką skinus pyzdint, nes muša mano draugą“. Tai kieno čia problemą? Organizatorių, publikos, kuri atėjo atsipalaiduoti ar to „draugo“? Juokinga ir tuo pačiu graudu…

Kodėl, tarkim, prie gerb. Mirono nelenda apsauga, jo neišvarinėja, nieks nemuša ir pan. Viskas turi savo priežastį, ir jei kas atsitiko, pasižiūrėkit pirma į save ar patys dėl to ir nebuvot kalti.

Problema nr.4 – „Programa“

4.1. „Per ilga programa“

Programą visada sudarinėjau pats, bet visada atsiranda dalykų, kurie daugiau ar mažiau keičia programos eigą. Pirmiausia tai techniniai nesklandumai, kurie gali užvėlinti grupių pasirodymus. Pačių atlikėjų per ilgas užsibūvimas ant scenos, nesilaikantis duoto žodžio, t.y. skirto tam tikro laiko grupės pasirodymui. Čia matyt bus vėl alkoholio kaltė. Bet daugelis galvoja, kad per ilgos programos ir „chaoso“ priežastis yra koncertuojančių atlikėjų kiekis. Taip, tiesos daug. Bet pastaruoju metu daugelis atlikėjų patys pasisiūlė dalyvauti (jokiu būtu nesakau, kad tai blogai – pagirtina), o mano, kaip hip-hop’o renginių organizatoriaus ir paprasto žmogaus sąžinė daugeliu atveju negalėjo atsisakyti. IAL renginių programos koncepcija keičiasi – kažkam taip bus geriau, kažkam blogiau, bet IAL ne vieninteliai organizatoriai, ir grupės, kurios tikrai jaučia turinčios ką parodyt, save gali realizuoti kitur. Išskyrus didesnius renginukus, kurie tikrai bus, IAL dabar organizuos koncertus su 1 ar 2 grupėm ir 1 ar 2 DJ’ėjais. Iš tikrųjų, dabar manau, kad nuo to renginiai ne pablogės, o tik dar labiau pagerės. Tegu kokybė nugali kiekybė. Pagrindinė priežastis dėl ko taip negalėjo būti anksčiau – grupių ir atlikėjų, kurie tikrai turi ką parodyt, turintys savo programą – nebūvimas. Tikiu, kad 2006 metais kokybiškų grupių atsiras daugiau ir viskas eis link gerosios pusės. O dėl skonio nesiginčysim.

4.2. „Open mic“

Dar vienas „nuostabus dalykas, kuris palengvina organizatoriui darbą“. Jeigu nėra parašyta, kad bus open mic’as, būkite geri, neeikit ir įkyriai nesisiūlykit, kiek gerbėjų beturėtumėt ir kaip „achujenai“ berepuotumėt. Programa sudaryta, o iš burnos sklindantis kvapas nieko gero nežada. Buvau padaręs savo renginiuose open mic’ų, vieną kart buvo gerai, kita kart labai blogai. Nenoriu nieko įžeist, bet dažniausiai girtas ir neparuoštas repavimas publikai ne tik kad nepatinka, bet erzina ir siutina. IAL renginiuose open mic’ų nebus.

Problema nr.5 – „vagys“

5.1. „Kietuoliams“

Tiek „Alkanam arkly“, tiek „Artistuose“, tiek „Ring bare“ pasitaikė tokių žmonių, kurie apgaulės būdu patekdavo į klubą. Sužinojau daug patekimo nemokamai būdų… Tegu lieka tai jūsų sąžinės reikalu, tik leiskit priminti, kad už tuos pinigus žmonės dirba (organizuoja, groja, įrašinėja, saugo, valo grindis, pila gėrimus, apšviečia, įgarsina, reklamuoja ir kitais būdais skiria savo brangų laiką) ir patekdami į vidų apgaulės būdu jūs apiplėšiat kitus. Neturit pinigų – neeikit. Jau nešnekėsiu apie nepagarbą tiems žmonėms, kurie užmokėjo pinigus.

Pabaiga:

Turbūt išsakydamas ir atsakydamas susiradau kažkiek priešų, bet kaip organizatorius ir IAL įkūrėjas aš privalėjau pažvelgti į šias problemas ir su jumis jomis pasidalinti. Aš visada stengsiuos, kad mano žodžiai nebūtų tušti. Atleiskit, jei dariau ar pasakiau ką blogo. Šūdas juk esu. Ačiū tiems kurie supranta, padeda. O kitiems tiesiog noriu palinkėti „Gerą dieną!“

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Operatyvūs pristato naujausią savo dainą tiesiogiai iš Čikagos

Jauniausi Lietuvos reperiai „Operatyvūs“ jau savaitė laiko kaip tvirtai stovi ant Jungtinių Amerikos Valstijų žemės …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *