Serumas – Uuu kaip šalta (HipHop.lt 2006)

Pradėsiu nuo to, kad forumų temose „su kuo norėtumėte interviu?“ vis dažniau perskaitome prašymų pakalbinti kokį nors beatmakerį. Kad tai nebūtų tik šauksmas tyruose, nusprendžiau imtis iniciatyvos ir pabandysiu ištaisyti šią padėtį.

 

Kai už lango tokie „karščiai“, norom nenorom ištariam frazę „uuu kaip šalta“. Taigi, taigi susipažinkim – mūsų interviu herojus – Serumas. Daugelio beatmakerių įvardinamas kaip vienas geriausių šios srities specialistų Lietuvoje, taip pat MC, turintis unikalų savo stilių bei nuomonę…

 

Serumai, trumpai papasakok apie save – kas esi, iš kur?

Dažniausiai nemoku kalbėti trumpai. Bet pasistengsiu. Atsiradau 1978 metais, šaltą žiemą, Marijampolės gimdymo namuose. Vaikystė normali – netraumuota. Todėl turiu visa tai, ką turi normalūs žmonės. Gal esu kiek daugiau standartinis, negu šį interviu skaitysiantys žmonės, tačiau turiu keletą ir išskirtinių bruožų – nesu ekscentriškas, ir tokių nemėgstu, esu kritiškas, savikritiškas ir skeptikas iki pamišimo, siekiu būti tylus – nepastebimas variklis. Mano galvoje be perstojo knibžda šimtai genialių idėjų …:D

 

Kaip gimė slapyvardis „Serumas“?

Būtent jis gimė pats, vaikystėje tokia pravardė būtų buvus tikra prabanga. O kas čia keisto, Kodėlčius gi degtuku norėjo būti. Apsvarsčiau ir šį variantą, tačiau pasilikau prie serumo…

 

Kada prasidėjo serumo susidomėjimas pačia muzika bei jos kūrimu?

Pirmieji požymiai, jog kažkas su manimi „netaip“, atsiskleidė man dar esant 15 metų, tada mus – mane ir mano draugą A, linkusiu likti nežinomu, pasiekė pirmieji įrašai su Kris Kros, LL Cool J ir Public Enemy. Tada gimė pirmieji homerekordai. Žinoma, mes buvome kiemo žvaigždės… Juostiniais miksavome muziką, įsigijome vestuvinę ritmo mašiną, reikalai, kaip sakant, pajudėjo… po to sekė ištisi metai klaidžiojimo tarp įvairių muzikos stilių, prie kiekvienos mados bandžiau prisitaikyti, taip praslinko hardcore, jungle, breakbeatas. Laimė, ciklas vėl pradėjo kartotis – eiliniame tūse panorau „paprodiusuoti“ Marijampolės hiphopą, beje neišsigandau, nes jau buvau dirbęs su keliom Kauno roko ir metalo grupėmis, buvome išleidę albumą bei siekėme patekti į Euroviziją. Paprašiau pažįstamo Qles surasti Marijampolėje „berniuku“ mikrofilų, sakiau padarysiu iš jų MC. Pirma repeticija buvo baisi, antra suteikė kiek daugiau vilčių. Tada pradėjau galvoti hiphopiškai. Ilgai netrukus atsirado Ganja Cru. Jie nuolat kažką chimičino, o aš stebėjau iš šalies…Po „pilnos sudėties“ pasakiau, jog nepakęsiu būti atskirtas. Liezhuvis ištarė: „Serumas, tu Ganja cru“. Dabar nuolat aptariame viską kartu…

 

Su kuo dar, be Ganja Crew, esi bendradarbiavęs?

Minėjau, kad dirbau su roko grupėmis – tai buvo „Voodoo“, bei pagoniško metalo grupė „Angis“. Keletui atlikėjų esu daręs hiphopo instrumentalus, dažniau esu atsakęs. Mano muzika nėra „einama“, žmonės mieliau kreipdavosi į kolegą Viperį, iš jo, berods, esu girdėjęs, jog mano kūriniai labiau ne „instrumentalai“, bet „kompozicijos“, kurioms nereikia MC.

 

Kokius stilius esi išbandęs savo jėgomis?

Jungle, hardcore, jazz, electtro, breakbeat, hiphop.

 

Galbūt esi įvaldęs kokį muzikinį instrumentą, o gal net kelis?

Prieš keletą metų esu grojęs roko grupėje bosu bei savarankiškai studijavau mušamuosius. Nebuvau virtuozas. Bet darbas iš beždžionės pavertė į žmogų.

 

Ar turi kokį nors muzikinį išsilavinimą?

Silpną.

 

Serumai, kokią aparatūrą naudoji?

PC, programinės įrangos pagrindas renoise, o geriausia aparatūra – tai mano galva, dar kažkiek pc padeda. Klaidinga manyti, jog muzikai reikalingi šiuolaikiniai technikos stebuklai. Įtariu, kiekvienoje studijoje surastume aparatą, kuriuo niekas nemokėtų dirbti. Tiesiog tai yra teisinga: noras sudaryti klientui patikimumo ir didelių galimybių įvaizdį. Čia aš taip įtariu… Na o aš vadovaujuosi moto: svarbu ne kokybė, o idėja ir išskirtinumas.

 

Pastebėjau, kad dagiau dirbi su vienos natos semplais t.y. ne loopais. Ar kada juos naudojai?

Visi pradeda nuo to. Aš tai vadinu miksavimu, nes kūrybos principas ten nublanksta: klijuoti kažkieno melodiją ant kažkieno mušamųjų. Trrrrr…. Aišku, niekada neatsisakiau loopų, tam tikros, mano kūryboje naudojamos technologijos reikalauja loopinimo. Tik dažnai tai būna labai sunkiai girdima.

 

Naudoji CD rinkinius su semplais? Tavo nuomonė apie juos…?

Naudoju kiek galima rečiau. Gal bijau, kad nepasikartotų semplai kito atlikėjo kūriniuose, o gal tiesiog manęs netenkina tų cd turinys.
Semplai…Herbie Henkokas.

 

Kaip grupuoji savo semplus?

Jeigu tai klausimas apie tvarką, tai kur papuola ten ir saugoju. O jeigu pagal jų vaidmenį kūrinyje: mušamieji, perkusija, bosas, akomponuojantys instrumentai, solo instrumentas. Čia nieko naujo neišrasi…

 

Mėgstamiausias efektas?

Kompresorius.

 

Kaip dažnai jį naudoji?

Naudoju visada. Pirmas požiūris į kompresavimą: „Kompresavimas“, kitaip vadinamas „Dinamikos padidinimu“. Pastarąjį reikėtų suprasti kaip atskirų garsų sulipdymą į vientisą masę. Atkreipkit dėmesį į pvz. wutang clan ankstyvąją muziką, ten kompresija ypač didelė. Tai daro kūrinį dusliu, gerai atsiskiriančiu nuo vokalo, daro sunkiu. Antras požiūris į kompresavimą: „Kompresavimas“ būtinas išlyginti vokalo arba instrumentų garsumą per visą sudainavimą arba sugrojimą.

 

Kiek laiko praleidi prie vieno kūrinio?

Šiuo metu jau pusę metų sėdžiu prie vieno kūrinio. Gerais, produktyviais laikais trukdavo savaitę, žinoma, iki tokios versijos, kuri mane tenkindavo.

 

Kaip manai, kas tave taip išskiria iš kitų beatmakerių, padaro tavo stilių tokiu unikaliu, lyginant su kitais?

Mano taikinys nauja – niekieno nevystoma idėja, daug polifonijos – tai yra daug, vienu metu skambančių instrumentų, kuriuos aš „sugroju“ pats, retai naudoju semplus – pragrojimus, pats sintetinu dinamiškas mušamųjų partijas su perėjimais. Stengiuosi daryti kuo gyvesnį skambesį. Improvizuoju kūriniuose.

 

Prieš imdamas iš tavęs interviu pasiklausinėjau kitų beatmakerių, ką jie norėtų sužinoti iš tavęs. Vienas klausimas buvo: kokiomis priemonėmis išgauti gyvą skambesį, skaidrumą?

Čia sunkus klausimas, pagrindinės taisyklės : reikia žinoti tai, jog kiekvienas garsas unikalus savo bangine struktūra, taip pat gyvo instrumento banga yra paremta fizikos dėsniais(ne taip kaip sintezuojamo garso), taip pat reikia atsikratyti robotizmo (joks žmogus negali groti ms tikslumu).

 

Taip pat vienas nepasikuklino paklausti: kiek norėtum už vieną privačią pamoką?

Nieko nenorėčiau. Paklauskit kitų, už jokią paslaugą gyvenime nesu ėmęs atlygio, na stafo neskaičiuokit, čia labiau – draugystės ir dėkingumo išraiška.

 

Apskritai, tave daugelis beatmakerių įvardija kaip didžiausią autoritetą šioje srityje. Klausimas: ar kas nors iš Lietuvos beatmakerių pas tave konsultuojasi?

Na, karts nuo karto pasikonsultuoja. Dažnai dėl gyvo skambesio. Arba tiesiog tikisi palaikymo. Aišku, tai labai malonu.

 

Kur žmonės gali pasiklausyti tavo kūrinių?

Stengiuosi kažkuo nustebinti, todėl kartais viešumon paleidžiu trumpus, mano manymu, originalesnius, keistesnius, dažnai palydimus „to dar Lietuvoje nebuvo“ kūrinėlius. Todėl galiu sudaryti nestipraus, nepastovaus beatmakerio įvaizdį. Juokinga, bet vienintelis instrumentalas nusėdo šių metų „Ultimatumas“ rinkinyje. Visa kita, po ledine žūkle, forumuose, jeigu pavyks – rasti galima.

 

Kokia muzika daro įtaką tavo kūrybai?

Jazzas. Savo išsiblaškymo dėka, dar siekiant savo žmonos rankos, nugirdau, kad jai patinka jazzas. Nutariau pasidomėti šia muzika. Atradau, jog anksčiau patikęs Jungle stilius ir Jazzas turi daug bendro. Kiek siekia mano žinios, jazze ir jungle dominavo chaotiškumas. Žinoma, eliminavau industrinę muziką iš šio sąrašo. Dabar beveik nuolat jazzuoju. Beje mano žmonai niekada jazzas nepatiko…

 

Lietuvoje beatmakeriai savo kūrybai labai mėgsta naudoti „Fruity Loopsus“. Tavo nuomonė apie juos?

Dabar FL karta, taip kaip prieš 10 metų buvo trackerių karta. Nuo to laiko trackinu. FL, mano nuomone, yra vienas iš nepatogiausių įrankių, kaip ir Reason. Tai bandau įrodyti jau seniai, bet tai padaryti nesiseka.

 

Kokia, tavo nuomone, beatmakinimo situacija Lietuvoj? Domiesi tuo? Kokie vardai imponuoja?

Na, taip įtemptai nesidomiu, juolab nestudijuoju ir neieškau autoritetų. Situacija su instrumentalais Lietuvoje, manyčiau, yra gera. Kai kam gali pasirodyti priešingai, gal dėl to, kad Lietuvėlėje užgimė daug pradedančių ir ryškiai pervertinančių savo galimybes MC. Man labiau imponuoja ne mūsų beatmakerių muzika, o jų energingumas, jų nenuilstamumas. Yra Viperis, garo, kshizhiakas,… Visgi mane džiugina, nors kiekvienam iš jų rasčiau ką pakritikuoti. O šiaip, LT hiphope instrumentalai per daug „pramoginio“ skambesio,pasiilgau tikro grūzo…

 

Pats esi labiau gyvo skambesio mėgėjas. Kaip vertini Hip-Hopo elektroninį, sintetinį skambesį?

Teigiamai. Įvairumas man patinka. Muzika hiphope nėra sukaustyta, ji gali atspindėti kūrinio temą. Sintetiškumas gali būti kaip prieskonis pagardinantis patiekalą.

 

Kaip manai, ar didelę įtaką muzikos kūrėjui daro įdirbis, muzikinis išsilavinimas, kūrinių analizavimas?

Įdirbis – tikrai vienas iš pagrindinių greito ir sklandaus darbo faktorius. Patirties pagalba lengviau rinkti instrumentus, jos dėka iš kart galima įžvelgti, kurių idėjų reikia atsisakyti. Muzikinis išsilavinimas nebūtinas, aišku būtų didelis ramstis. Visada sakiau, jog svarbiausia yra idėja – šito nieks neišmokys. Beje „išsilavinimą“ galima įgauti ir savo pastangomis. O kūrinius analizuoti tikrai pravartu, manau, kiekvienas muzikantas yra tai daręs, tai, kaip gaire, visgi reikia girdėti muziką, kad suprastum, kaip ji padaryta.

 

Esu girdėjęs, kad studijavai kompiuterines technologijas ar kažką panašaus, taip pat, kad pats esi suprogramavęs sau efektų ir net programą, kuri screchintų pagal atsitiktinį algoritmą. Kokių dar įdomių programų esi pridaręs? Ir ar galvoji jas publikuoti?

Studijavau kaip ir ne tą. Kompiuterinės technologijos yra vienas iš daugelio mano vystomų pomėgių. Čia kūryba kiek kitokio principo. Sakyčiau, daugiau laisvės, ir rezultatas pasiekiamas lengviau nei muzikoje. Esu suprogramavęs daugybę programų ir programėlių. Esu vykdęs keletą daugiamečių projektų. Nuolat vystau vieną ar kitą projektą. Kitaip negaliu, nes tos „genialios idėjos“ mane užgraužtų iš vidaus. Visos programos skirtos asmeniniam naudojimui. Naujausią projektą tikiuosi pateikti masėms, tik tai nebus muzikai skirta programa – ftp naršyklė „su atmintimi“.

 

Sakai, kad „Kompiuterinės technologijos yra vienas iš daugelio mano vystomų pomėgių“. Kokie tie kiti pomėgiai?

Paišau tatuiruočių stiliumi, žaidžiu krepšinį, dizaininu puslapius bei reklamėles.

 

Dar vienas tavo, kaip programerio, kūrinių buvo BMB (Beat Making Battle) bei MCB (MC Battle) puslapiai. Ar galima tikėtis tęsinio? Jei taip, tai kada?

Praėjusiais metais vyko bmb bei pmp online mcb. Šie du internetiniai konkursai buvo populiarūs, nes Lietuvoje dar niekas iki manęs nebuvo suskubęs to padaryti tokiu mastu. Žinoma, aš taip pat neskubėjau, bet kadangi mūsų liaudis tik vartotojai, teko „aukotis“ ir leisti naktis ne lovoje, kaip įprasta, bet prie kavos puodelio. Šiais metais taip pat ruošiamės kitam konkursui, vyksta dizaino pokyčiai bei senų kodo spragų lopymas.

 

Dabar vyksta labai visur aptarinėjami ir prieštaringai vertinami Lietuvos Hip-Hopo apdovanojimai. Kaip galėtum pakomentuoti beatmakerių nominaciją? Beje pats esi nominuotas metų dainos kategorijoje. Kokia to priežastis? Ko jaunieji MCs galėtų pasimokyti iš serumiečio?

Be abejonės ten surinktas tikras „elitas“. Pačiam ten atsidurti nesinori. Čia toks mano būdas, o gal kompleksas – likti šešėlyje. Dėl geriausios dainos „kas te jo“ – gal ir vertėjo jai ten patekti, visgi po šio kūrinuko publikacijos buvau užverstas įvairiais pasiūlymais, net iki „protegavimo“ dykai įrašinėti albumą. Gailiuosi, kad taip nutiko man – kitam pradedančiam mc tai būtų tikra paspirtis. O ką ten veikia „apie pūtimą“, aš galiu tik paspėlioti.

 

Gal dar kokias Hip-Hopo sritis esi išbandęs be MC’ingo ir beatmakingo? Paišęs Graffiti ar užsiėmęs DJ’ingu?

Esu putapavęs (beatboxinęs). Kadangi aš nesutvertas scenai, tai norėjau tai įrodyti sudalyvaudamas beatboxo battle. Kitos sritys atrodo arba nekultūringos, arba reikalaujančios gerų fizinių duomenų, kurių aš neturiu.

 

Esi mąstęs apie albumo išleidimą?

Ne. Kiti bando mąstyti už mane, bet nekas gaunasi.

 

Ateities planai, viltys?

Stebinti kitus – „Mes dar sudrebinsim pasaulį“. Viltis: atgauti savo laisvalaikį, kasdienybė negailestinga mano pomėgiams. Nieko konkretaus nesusigalvojęs, planuoti nemoku.

 

Kalbant apie tai, jog tau kiti beatmakeriai dažnai užduoda klausimus, gal mąstai parašyti kokį straipsnelį, kad nereikėtų kartotis atsakinėjant?

Tokia mintis jau kirbėjo galvoje seniai, tiesiog trūksta bendraminčių. Jeigu kiekvienam beatmakeriui parašytų po straipsnį, manau, gautume neblogą pradžiamokslį jaunam kūrėjui. Asmeniškai aš esu perskaitęs daugybę straipsnių. Kai kurią informaciją naudoju savo kūryboje. Kita pasiekiau eksperimentiniu būdu.

 

Ką norėtum palinkėt pradedantiems beatmakeriams?

Kantrybės. Nebijoti kreiptis pagalbos pas įgudusius kūrėjus. Ypač gerai įsisavinti kaip dėstyti natas ir _jas_dėstyti_. Išbandyti daugiau muzikos kūrimo programų – įrankių.

 

Gal dar nori ką nors pridėti?

Palinkėt visiems gerų kūrybingų metų. Ne tik muzikoje, bet ir kasdienybėje, kad gyvenimas nebūtų nuobodus. Ir tai merginai, kuri turi mano vienintelį autografą – vaisingų metų. Juokauju. Jeigu skaitydami interviu kur nors pasipiktinot, rašykit – rasim kompromisą.

 
Dėkui už interviu!

 
PS :Straipsnio autorius dekoja Pentagramai uz pagalba taisant intervo lingvistika

Autorius Arminas Boguševičius a.k.a. Maxi J.

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Tai geriausia, ką lyg šiol man teko padaryti [DJ Mamania interviu apie mixtape IŠ KAUKOLĖS Į KAUKOLĘ]

Prieš porą savaičių visą Lietuvos HH pasaulį maloniai nustebino žinia, kad DJ Mamania surinko gausų, …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *