Tai gabalai, kurie turėtų vežt daugumą iš mūsų jaunų reperių. G&G SINDIKATAS – „Gatvės Lyga“ [Bomba Rec.; 2001]

SindikatasVisą albumą galite rasti ir legaliai prisiminti  https://www.pakartot.lt/#!/album/gatves-lyga

Prieš savaitę viename tokiame miestelyje man pasakė: “ kaip tu, Mironai, galėjai susidėti su komercija?“, kai aš paklausiau –  kokia komercija?, man atsakė: “ Tomas“ . Jų argumentai buvo nenuginčijami. Nors mes ir stengiamės, kad albumas nespėtų nusibosti prieš rašant recenziją, praktiškai viską aš jau girdėjau. Taigi jokių „super“ atradimų.

Pirmas dalykas krentantis į akis – tai viršelis. Ką bendro turi Sindikatas ir savižudybės? Perklausius išvada tokia – keletą gabalų, tokių kaip „Streetbolas“ ar „Gatvių liūdesys“ galima pririšti, nors tiesiogiai apie savižudybę – nė žodžio.

Kitas dalykas – Bomba matyt norėjo papirkti visas tas institucijas, kurios galėtu prisikabinti prie keiksmažodžių ir tt. Na tipo mes gi tokią problemą bandom iškelti, čia tau ir Choose Life ir t.t., o juk tai rimta problema. Bet bendrai viskas gerai, galėjo būti blogiau. Nors viršelis galėjo tikti ir bet kokiai kitai muzikos pakraipai.

Dėl gramatikos – nešnekėsim, tiesiog kažkas praleis daug laiko beieškodamas klaidų, dalies kurių nesuversi šriftui. Man atrodo, kad tokiam gabalui, kaip „Gatvės lyga“ Pushas pats tekstą rašė, na arba pamiršo bičiuką.

Na gerai einam prie turinio. DJ’ ai. Gan malonu klausyti, kaip susieina DJ darbas su albumu, kai kur tai tik smulkmena, bet ji daug ką daro. Geras intro, tinka. Kas dėl tų gabalų, interliudų – viskas tvarkoj, gal kai kur kiek per ilgai. Tricko „malafa „- labai gerai limpa prie „jo didenybės“, galima pridurt, kad tas interliudas labai panašus į Triką, toks lėtas, ramus, biški flegmatiškas – gerai.

Kas dėl gabalų, juos galima padalinti į keletą dalių. Pirma dalis, geriausia ir mažiausia – gabalai, kur viskas „čiki piki“, puikus, protingas tekstas + geras muzonas, kuris padeda klausyti teksto. Tai „Gatvių liudesys“ ,“Jo didenybė m“ ( gaila, kad jis toks trumpas ) ir „Dominuojanti rūšis“, nors paskutiniame muzonas „na potrebu“, toks kad vežtų per tūsus, bet tuo pačiu nebūtų per lengvas, na tipo uh Wu Tang‘ai plius IAM. Dar galėtų pretenduoti „streetbolas „, bet jis arba atsibodo arba jame problemos su muzika, vėl hito formulė, gerai, kad gatvių hito.

Antra grupė, tai gabalai, kurie turėtų vežt daugumą iš mūsų jaunų reperių. Ten tau ir muzika tokia kokia madinga ir tekstai tokie faini, pvz „Prisijunk prie mūsų“ ,“ Darome hip-hop“ arba „Juoda /balta“.

Trečia rūšis – gabalai, kurie turėtų patikti ir paprastiems žmonėms, pvz „Tomas“. Tai, kad jis komercinis – be abejonių. Manau jis atsirado tada, kai atsirado „deelai“ su Bomba Rec. Atsiradus kalboms, kad reikia hituko radijai – visi pasakė „mes nedarom hitų“, bet gimė „Tomas“. 100% dirbtinis tekstas, na ir labai jau vežanti muzika. Bendra gabalo sėkmė įrodė, kad aš teisus. Tai nėra nuoširdus gabalas ar ne, Gabri? Dar į tą kategoriją galima pridėti „Aš kaltinu“ , „t.o.k.s.“, nors gal tai gabalo problema, jis balansuoja ant ribos, nes galėtų tikti ir ne hip-hop albumui.

Taigi albumo problema, mano manymu tokia – per daug dirbtinių tekstų, sugalvotas Tomas Buratinas bei labai dažnai susidaro įspūdis, kad Kastetas – taip pat sugalvotas asmuo. Yra Kastytis, ramus ir t.t. ir yra toks Kastetas, šliundros kas naktį, draugai ginklų prekeiviai ir t.t. Biški primena Eminemą su jo Slimais ir Marshalais ir kas atsimena Vanilla Ice (kuris ilgam dingo iš hip-hop gretų, kai visi sužinojo kiek jis „napizdel“ savo gabaluose ).

Kas gerai, kad nei Svaras nei Kastetas neįmituoja kitų MC stilių, nes man atrodo dėl to, kad Svaras neturi laiko klausytis kitų tiek, kad jo pasamonė spėtų pritraukti visas tas „fiškes“ ir įdėjas, o Kastetas tiesiog neklauso. O gal aš ir neteisus. Bet tai – didelis albumo pliusas.

Užtat muzikoje galima spėt ką Donciavas klausė, kai darė gabalus, Dre, Wu ar kas ten dar. Tas faktas, kad albume praktiškai nėra samplų, kai kur toli gražu ne pliusas. Taigi galima dar rašyti ir rašyti, bet manau laikas išvadai…

Šitas albumas jokiu būdu ne “ požeminis produktas“,  tai madingas hip-hop albumas, kuris turi stiproką komercijos kvapą. Jeigu nebūtų to kvapo, tokia firma kaip Bomba, jokiu būdu neapsiimtų leisti šio albumo, ar aš neteisus? Ir visos šitos kalbos, kad tie kas nusipirks albumą dėl „Tomo“ ir oi kaip nusivils – „briedas“, jame pakanka hitukų.

Padariau eksperimentą, nusipirkau tris albumo egzempliorius ir atidaviau trims nieko bendro su hip-hopu neturintiems žmonėms, kurie klauso labai įvairios muzikos, na pagrinde tas komercines rūšis. Paprašiau jų gerai perklausyti albumą. Atėjęs į darbą, prieš rašant recenziją, pasidomėjau – „na kaip?“ – jų atsakymai atitiko mano nuomonę. Albumas stovi ant ribos komercijos ir gero hihopo, vieną ranką jis įkišo į topo pirmą vietą, kitą į naktinę gatvę. Viską išspręs tai, ką Sindikatas įrašinės ateity, kuri jo pusė stipriau patrauks. Patį albumą aš vertinau taip kaip ir užsienietiškus, nes jo kokybė leidžia tai daryti…

 

By MIRON

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Į tamsą klampinantis albumas, kuris praturtina [Beeta, Kūlgrinda, 2017, apžvalga]

Visi susipažinę su Lietuvos repu, jau tikrai žino, kad praktiškai visus Beetos solinius darbus yra …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *