Tai geriausia, ką lyg šiol man teko padaryti [DJ Mamania interviu apie mixtape IŠ KAUKOLĖS Į KAUKOLĘ]

Prieš porą savaičių visą Lietuvos HH pasaulį maloniai nustebino žinia, kad DJ Mamania surinko gausų, daugiausia kiek mažiau žinomų Svaro darbų rinkinį. Todėl gan po ilgo laiko vėl turime kokybišką ir visavertį mixtape ir nors tai nėra ilgai žadamas ir laukiamas Svaro solo albumas – tačiau tikrai galime jį rekomenduoti. Taigi dabar buvo puiki proga apie naują darbą ir patį mixtape formatą pasikalbėti su jo autoriumi.

Pirmieji DJ Mamanios mixtape išėjo jau beveik prieš 20 metų. Ar per tą laiką keitėsi tokie dalykai, kaip aistra “drožti” plokšteles ir dėlioti gabalus mixtape’ui?

Pirmą miksą paleidau 1999-2000 metais. Turiu pripažinti kad būtent tuo laikotarpriu tai buvo aktualu ir įdomu. Vėliau, kai toks formatas, kaip audio kasetės ėmė nykti, o miksai įrašomi į CD tapo savotišku DJ promo standartu, man tai jau nebuvo prie širdies. Todėl CD išleistą miksą turiu gal tik vieną. Aistra groti plokštelėm niekur nedingsta. Apie 2009-2010 metus atsiradus galimybei namie įrašinėti ir edit’inti miksus jų buvo kepama daugiau. Dabar esant skaitmeninei erai ir paplitus tokiem DJ įrenginiam kaip Serato ir Traktor miksus gali kepti kas savaitę, tačiau kiek iš jų bus įdomių išlepintiems šių dienų muzikos klausytojams, negali žinoti.

Tai puikiai atspindi ir senuose hip-hop.lt archyvuose berods Mirono rašyta frazė apie tavo 2-ąjį mixtape:“CD pavidalu visam pasaulyje savo mixus leidžiasi tik dideliu įrašų studijų vergai– „Too wheel drive“ [ Mamania mixtape; 2001]”

Taip. O KASETĖ GAL IR DABAR BUS :)

Kas yra lengviau, sumixsuoti savo draugų/grupės gabalus ar tiesiog imti kitų gerus gabalus ir juos sujungti į visumą?

Viskas priklauso nuo mikso specifikos. Tarkim jei rašomas miksas DJ’ėjui reprezentuoti-reklamuoti save, savo vardą, tai būtinai turi būti geri gabalai, gera technika, bandoma sudominti klausytoją. Mano atvėju tų gerų gabalų ir jų miksų klausytojai gali ateiti paklausyti gyvai, ko ne kas savaitę įvairiuose renginiuose. Todėl jei aš įrašinėju miksą, jis turi būti kažkuom išskirtinis. Beveik visi pastarieji mano miksai yra konceptualūs darbai.

Kokius pagrindinius ingridientus ar bruožus turi turėti geras mixtape?

Tai turi būti kažkuom išskirtiniu, tuom ką žmonės nėra girdėję ankščiau. Muzika sukurta ir išleista, belieka ją pateikti įdomiau. Šiomis dienomis žmonės gali pasiekti muziką ypač lengvai, miksai neišimtis, soundcloud ir mixcloud puslapiai prikamšyti tūkstančiais miksų, dažnu atvėju miksai yra tiesiog foninė muzika. Geram mixui ingredientai yra muzikos parinkimas ir jos sumiksavimas-pateikimas.

Kokio laikotarpio Svaro darbus įprasmino šis mixtape?

Laikotarpis yra visas muzikinis Svaro gyvenimas sakyčiau. Pati mikso mintis buvo ta, kad aš kaip ir dauguma Svaro gerbėjų labai laukiu jo solo albumo, tačiau kai pasirodė kūrinys “Kovos klubas”, o vėliau ir “Karaliaus juokdarys” žinojau, kad albumo teks dar palaukti. Kilo mintis surinkti Svaro kūrinius, kur jis dalyvaują kaip svečias kitų atlikėjų ir grupių kūriniuose. Sumiksuoti juos į vieną visumą ir pateikti tai, kaip tiltą tarp jau įrašytų solo kūrinių ir būsimo albumo. Tačiau praeitų metų vasarą strigau su įrašymo pabaigimu. Svarui ir keliems draugams buvau pademonstravęs pirmą demo variantą. Svaras po to ir sugalvojo mikso pavadinimą. Tačiau teko miksą užšaldyti, kaip neišpildytą darbą, nebuvau iki galo juo patenkintas, kažko trūko. Šiemet Svarui išleidus naują solo kūrinį “O jeigu aš numirčiau” gavau gero įkvėpimo pratęsti darbus, taip mikse atsirado pastarojo kūrinio remiksas ir Žvaigždžių karų mashup’as su Sindikato kūriniu “Karas”. Viskas susidėliojo kaip ir norėjosi.

Kaip sekėsi surinkti visą medžiagą mixtape’ui? Ar sunku buvo atsirinkti?

Pirmą, ką padariau, tai tiesiog iPad’e pradėjau rašytis visus kūrinius kur Svaras sudalyvavo kitų grupių kūriniuose. Taip pat prisiminiau kelias reklamas, kur Svaras garsino įrašęs savo ketureilius (“Senoji mokykla”, “Žalios devynerios”). 70 % medžiagos turėjau archyvuose. Reikėjo laiko, kol pavyko viską kitą gauti audio formate. Gedimino Zujaus studijos darbuotojai stebuklingai atkasė 10-ties metų senumo projektą ir perdavė man “Žalių” akapelą. Rewritable taip pat pasidalino LFKS “Kabariokų” akapela. Iš visos tos krūvos muzikos, trys kūriniai nebuvo panaudoti mikse. Tačiau tai kaip viskas yra sumiksuota, esu labai patenkintas. Manau kad tai geriausia ką lyg šiol man teko padaryti.

Ar galima būtų kaip nors prognozuoti kada bus kitas mixas ir jo tematiką? Galbūt jau turi minčių? Nes datų ir progų su laiku natūralu, kad tik daugėja

Minčių yra. Jau kurį laiką noriu pratęsti savo mash-up’ų seriją „Blenderis“. Na bet šiai dienai, tai nieko konkretaus neplanuoju. Nusimato darbų prie G&G Sindikato naujo albumo, bei pasiruošimas arenų koncertams kovo mėnesį.

  • Primename, kad visas DJ Mamania naujienas galite sekti facebooke – https://www.facebook.com/djmamania/
  • O jei dar neturite bilietų į Sindikato arenų pasirodymus, tai žinoma, kuo anksčiau įsigysite – tuo geresnes vietas ir geresne kaina rasite. Visa informacija –> ČIA + puikiai telpa po eglute.

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Interviu su Lietuvos MC Battle čempionu REGIU: „Dalyvaukit ir patikėkit savimi“

Praėję metai jam buvo velniškai sėkmingi – ant „Lietuvos MC Battle” scenos jis sugebėjo būti …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *