The Beatnuts (HipHop.lt 2006)

„A few things are sure happen every two years: The Olympics, Ol’Dirty Bustard changes names, Snoop Dogg changes labels, and The Beatnuts drop a classic party record“.

– The Source –

 

Šis pasakojimas yra apie grupę, kurios pavadimo nežinojimas man nesuvokiamas. Na, nebent Jūs nesidomite Hip Hop’u arba nemėgstate riešutų.Būtent riešutų, nes šis straipsnis skirtas vieniems iš kiečiausių repo „riešutams“ – The Beatnuts. Tai grupė įtakojusi šių dienų hip-hop undergraundą ir pelnytai laikoma šio muzikinio stiliaus gyva klasika. Nors jau ir praėjo nemažai laiko nuo to momento, kai šie du vyrukai įrašė pirmąjį savo kūrinį, jie vis dar pilni energijos ir jėgų. Jie nenustoja džiuginti savo klausytojų naujais muzikiniais kūrinias, kurių charakterį nuspėti yra ne taip jau ir lengva.

Grupė susikūrė 1989 metais. Iš pradžių joje buvo du žmonės kilę iš Lotynų Amerikos: Jerry Tine (a/k/a Junkyard Ju Ju, kilęs iš Dominikos Respublikos) ir Lestera Fernan Deza ( a/k/a Psycho Les, kilęs iš Kolumbijos). Šiek tiek vėliau prie grupės prisijungė ir toks mistinis veikėjas – Brenton Smalls ( a/k/a Fashion ). Būsimų Beatnuts grupės narių keliai susikirto Hip Hip’o mekoje – New York’e, tiksliau Queense. Savo karjeros pradžioje Beatnuts pasižymėjo ne tik kaip gera grupė, bet ir kaip talentingas prodiuserių kolektyvas. Jie pradėjo nuo remiksavimo. O remiksuodavo jie netgi tokias garsias grupes, kaip: Cypress Hill, Naughty by Nature ir t.t. Viename iš savo intervių žurnalui Streetsound, Ju-Ju pasakė sekančius žodžius: „Vienas iš mano mėgstamiausių dalykų – tai ieškoti ir dėlioti įdomius bytus, samplus, tai mano „arkliukas“. Pirmas reikalas nuo kurio atsibudus ryte man „stovi“ – tai bėgt į muzikinę parduotuvę paieškoti kokių įdomių bytų. Asmeniškai aš manau, kad niekas negalės geriau repuoti ant kūrinio iškyrus tą žmogų, kuris padarė muziką… Todėl ir mes patys pradėjom repuoti nes norėjome padaryti gabalus, kuriuose muzika pilnai atitiktų vokalams. Taip gimė pirmieji mūsų kūriniai. Niekas negalėtų padaryt to geriau negu mes“. Paklaustas apie tai, kodėl esant tokiems populiariems jų bytams, į jų studijos duris visgi nesiramsto didžiulės atlikėjų eilės, kurios galėtų drąsiai įsigyti jų bytus, Ju-Ju atsakė: „tai kažkokie burtai, daug mūsų bytų tampa hitais, tačiau tereikia instrumentalą duoti kokiems nors veikėjams, tie viską padaro taip, kaip gal būt nereikėtų daryt“. O šiais laikais apskritai madinga klausyti kitokią muziką. Niekam nebereikia semplų, o mes būtent taip ir kuriame savo muziką, laikome tai tikrąja hip-hop’o esme. Dabar valdo klavišiniai, be abejo, mes ir patys kartais naudojam šią „fiškę“, bet kai tokia muzika buna visame albume – tai nuobodu ir tai vargina.Yra beaglė talentingų mc. Tačiau jie groja ant šūdinos muzikos.nIr ash negaliu to klausytis. Mes kūrdami dainas, didžiausią dėmesį skiriame bytui. Jis turi užvaldyti klausytoją. Galbūt aš būsiu pirmasis žmogus pasakęs, kad The Beatnuts ne patys geriausi mc pasaulyje. Tačiau man skaudu klausyti kaip ištikro geri mc repuoja pagal nieko vertą muziką“.Gryžtant prie grupės ištakų reikėtų pažymėti, kad pirmasis jų kaip prodiuserių darbas buvo – Monie Love kūrinys „Pups Lickin Bone“, darbelis kurį jiems užrekomendavo geri gupės bičiuliai Jungle Brothers. Tam, kad įrašyti šį gabalą Beatnuts turėjo už savo pinigus skristi lėktuvu į Londoną, nes Warner Bros. Rec. nemanė, kad tai vertas dėmesio projektas. Po to, kai Ju- Ju ir Les gryžo iš Europos, prie jų oficialiai prisijungė ir Fashion, nes buvo jaučiamas mc trūkumas kolektyve. Pirmas bendras ju projektas buvo darbas su Chil Ali, nuo tada grupė ir ką reiškia tikras darbas studijoje ir įgavo šiokios tokios patirties tolimesniam savo darbui. Būtent savo draugams – Jungle Brothers, riešutai turėtų būti dėkingi dėl savo dabartinės padėties rap’o pasaulyje. Tuo metu, tai buvo aukščiausias šuolis jų istorijoje. Tai įvyko, kai JuJu netikėtai sussitiko su jais vienoje isš Manheteno audio aparatūros parduotuvių. JB’s, kūrių tuometinis singlas „Jimbrowski“ buvo labai populiarus, priglaudė Riešutus po savo sparnu. Su šia legendine rap’o grupe Riešutai, kaip prodiuseriai, ir suformavo pirmąjį, beje sėkmingą, Chi-Ali albumą. Vėliau jų veiklą pastebėjo ir Relativity leiblas, kuriame greitu laiku Beatnuts pradėjo įrašinėti ne tik savo, bet ir prodiusuoti kitų atlikėjų albumus. Prieš pradedant dirbti Relativity leible, riešutų komandą buvo gana negeriausioje padėtyje. Jie kūrė muziką su senu sempleriu, kuris buvo jau nurašytas vienoje iš muzikinių studijų. Štai kaip tą situaciją prisimena Psycho Les: „Aš prisimenu kai man reikėdavo baladot į keptuves, puodus, išgaut įvairius garsus su burna ir tik po to įrašinėt visa tai… Ko aš tik nedariau vardan sėkmės“. Tam, kad jų muzika būtų pastebėta, Psycho Les ilgai stovėdavo prie įėjimų į Hip-Hop’o klubus. Laikydamas rankose seną magnitolą, ir iš jo leisdamas savo darytus garsus tikėdamasis, kad kam nors tai patiks.

Grupė oficialiai debiutavo 1993 metais, išleisdami – EP „Intoxicated Demons“. Šį albumą grupė pradėjo įrašinėti visi kartu, bet baigė tik dviese, nes Fashion buvo pagautas policijos už narkotinių medžiagų laikymą bei turėjo atsėdėti 6 mėnesius kalėjime. Nors daug kas ir tikėjosi, kad pasibaigus kalėjimo laikui visi trys grupės nariai vėl kibs į darbą, tačiau Fashion paliko grupę ir pasuko solinės karjeros keliu. Tai gi albumas „Intoxicated Demons“ yra vienintelis albumas, kuriame jis sudalyvavo kaip pilnavertis grupės Beatnuts narys. Būdamas įkalinimo įstaigoje Fashion pakeitė tikėjimą, manė, kad islamo tikėjimas padės jam kitaip pažvelgti į savo gyvenimą bei atitolti nuo gatvės problemų. Jis pakeitė netgi vardą ir tapo Al Tariq. Beje Al Tariq muziką prodiusavo tie patys Beatnuts. Šiame albume jų tekstai yra tiesiog prikimšti to, kas vyksta aplink juos, to su kuo jiems tenka susidurti diena iš dienos: merginos, alkoholis, narkotikai ir tt. Beatnuts nori, kad jų tekstai, jų kūriniai būtų suprantami nerimtai, su humoru, kad visa ta prievarta ir ginklai jų kompozicijose netaptų depresijos varikliu žmonėms. Pagrindinis vyrukų principas – į rimtus dalykus reikia žiūrėti su geros ironijos doze, nereikia visko imti taip giliai į širdį.

Po minėto EP, 1994 metais, pasirodė pilnavertis grupės albumas „Street Level“, po kurio išleidimo Ju-Ju ir Les užsidarė studijoje prodiusuodami kitų atlikėjų albumus. Tik buvęs grupės narys Al Tariq’as, pamečiui išleido net 2 solinius albumus: „God Connections“ ir “ Kool Fresh“.

Po trijų metų pertraukos, 1997 metais, Beatnuts’ai tik išleidžia naują albumą „Stone Crazy“. Albumas pateisino undergraundo gerbėjų lukesčius. Tie patys kieti bytai ir energingi rhymai. Metais vėliau, 1998 metais, dienos šviesą išvysta „The Beatnuts remix Ep: The spot“, tikriausiai šis pavadinimas kalba pats už save. Šį EP sudarė remixuoti gabalai tiek iš pirmojo EP tiek ir iš pirmojo jų albumo, jame galima buvo rasti keletą mažai žinomų kvietsinių svečių.

1999 metais, buvo išleistas ir trečiasis jų albumas – „Musical Massacre“, kuriame riešutai visiems parodė visą savo originalumą ir profesionalumą. Albumas pristato pasikeitusį Beatnuts stilių ir kuriame labai daug jų draugų iš Lotynų Amerikos. Jame yra ir didžiausi jų paskutiniųjų metų undergraundo hitai: „Whatch Out Now“, dėl kurio kilo konfliktas su Jenifer Lopez, „Turn It Out“ ir daugelis kitų. Kaip be būtų keista, Beatnuts kūryba dar nei karto nėra pasiekusi platininio statuso, nors ir be jo jie yra žinomi ir gerbiami elitiniame rap’o rate. Kartą nemažiau žinomas Fat Joe paskė labai ryškią formuluotę šiai repo grupei: „They make hot ass beats, they never compromise with the music!“. Psycho Les mano, kad būtent dėl unikalių gabumų transformuoti sample’us, jie vis dar šiame žaidime: „Aš manau, kad kai kurie prodiuseriai neturi sėkmes, nes jie daro muziką ant paprastų klavišinių, nors jie gal nieko geriau per savo karjerą ir nematė“ – juokiasi Les. „Šiandien Jūs galit lengvai apgauti savo klausytojus, bet rimtus prodiuserius, kaip Diamond D, Lord Finesse, Large Profesor, Pete Rock, Marley Marl Jūs neapgausit niekada“.

Viename iš pokalbių su žurnalistais, paklausus apie šeimyninius reikalus, Psycho Les nuliūsta. Jis pasiraitoja rankoves ir rodo savo tatoo – memorialą, kuris yra skirtas mirusiai reperio dukrai. Skausmas vis dar nepaliko šio žmogaus širdies, todėl jis neturi noro pasakot apie žuvusią savo dukrą. Abu grupės dalyviai teigia, kad šeima netrukdo jų kūrybai. Jie prisipažysta, kad vaikų atsiradimas padarė juos labiau koncentruotus pinigine prasme. „Tai padarė mane labiau atsakyngu. Dabar man reikia saugot save, aš neturiu teisės rizikuoti savo gyvybe. Ankščiau aš galėjau padaryt kokį nors rizikingą žingsnį, bet dabar man reikia žiūrėti ir atgal, juk dabar aš gyvenu ne tik sau“, – kalba JuJu.

Paskutiniu laiku Riešutai pradėjo daryti tai, ko ankščiau niekados nedarydavo, o būtent „kapstytis“ kontraktuose ir dokumentuose. O viskas dėl to, kad per daugelį metų jie nelaikė tai svarbiu klausymu, bet vėliau susipažino su daugybe vertingų pamokų iš finansinės pusės. Nuo to laiko, kai Beatnuts pasirašė pirmąją savo sutartį, praėjo jau virš 10 metų. Nuo to laiko jų finansinė padėtis buvo negeriausia, o jų leiblas Relativity, baigė darbą ir užsidarė. Tačiau vėl pakilti duetui padėjo kitas, gerai visiems žinomas leiblas – Loud Records. Su šia įrašų kompanija Beatnuts sutartį pasirašė net į ją nežiūrėdami, kaip sakoma, aklai. Už šią klaidą jie susimokėjo vėliau. Jie 100% buvo atsakingi už video klipo filmavimo išlaidas, dar be to, jie turėjo atiduoti skolą, apie kurią net nieko nežinojo. Pokalbiai su leiblu tesėsi ilgą laiką, tačiau galų gale abi pusės priėjo kompromisą. – „Leiblo vyriausieji mums visad nieko tiksliai nepasako. Jie moka mums mūsų pačių pinigais tam, kad mes galėtumėm pradėti įrašinėti naują albumą. Nors sumos yra nemažos, mes niekad negaudavom jų visų“, – sako Psycho Les. Nenuleisdami rankų, po ilgo laiko Riešutai pagaliau sugebėjo jų finansus panaudot pagal paskirtį ir ramia širdimi išleido albumą – „Take It Or Squeeze It“.

Albumas „Take It Or Squeeze It“ buvo išleistas 2001 metais. Tai puikus albumas su visa „krūva“ hitų. Albumo svečiais pabuvojo: Method Man,Tony Touch ir dar daug kitų žinomų muzikantų.

2002 metais grupė įkuria savo nuosavą leiblą – Jankyard music. Tų pačių metų spalio 22-ąją dieną, leiblas LandSpeed records išleidžia dar vieną Beatnuts darbą – „Present:The Originators“. Su šiuo albumu jie pabėgo nuo didelių leiblų į pogrindį, ko pasekoje dideliais leiblais ėmė naudotis tik kaip firma, kuri pagamina ir platina jų muziką.O reklama ir visais kitais dalykais Beatnuts užsiima patys. Šiame albume Beatnuts’ų kūryboje atsirado ir viena naujovė, naujas skambesys – neįprastai jiems sunkesnė muzika, pvz.: bendrtas kūrinys su Ill Bill’u iš Non Phixion.

Tais pačiais metais, senasis jų leiblas – Loud Rec., išleidžia albumą – „Classic Nuts vol.1“, kuriame sumesti visi Beatnuts’ų hitai bei vienas ankščiau niekur nepublikuotas kūrinys. Kodėl šis albumas buvo išleistas po Loud leiblo sparnu nėra tiksliai aišku.

Rep’o muzika visais laikais buvo ir yra labai spalvota, skirtinga bei įvairi. Tkriausiai nėra nei vieno reperio, kuris nebūtų sukritikuotas. Kritika neaplenkė ir Beatnuts. Dauguma žmonių juos kritikuoja už nepakankamai stiprią lyriką. Kritikai mano, kad perdaug dėmesio skirta muzikai, dėl to lyrika jų kūriniuose šlubuoja. Tačiau riešutams atrodo kitaip, jie supranta, kad yra žinomi, kaip stiprūs prodiuseriai, tačiau sako, kad skiria daug laiko ir dainų tekstams. JuJu aiškina taip: „Aš mėgstu mūsų šūdą, kas ko mums nesakytų, mes vis tiek darysim tai, kas mums patinka. Aš pažystu daug juodukų, kurie net neisivaizduoja kas yra tikras Hip-Hop’as, bet nepaisant to jie turi neblogus kontraktus. Jų užduotis – daryti tai, ką jiems sako ar liepia. Mes niekada to nedarysim“.

2004 metais dienos šviesą išvysta naujas grupės albumas – „Milk Me“, kuris išleidžiamas po „Penalty Records“ vėliava, visiškai naujo, nepriklausomo leiblo. Albumo pavadinimą, kaip ir visą įrašų sesiją, jie laiko prikolu.Beje pavadinimą jie sugalvojo viešėdami Europoje ir bežiurėdami pornografinį filmą. Albume svečių statusu sudalyvavo: Rahzel, Tony Touch, Greg Nice ir visa eilė mažiau žinomų žmonių. Beje be albumų, grupė iki šiol išleido net 13 singlų. Tai išties įspūdinga.

Pabaigai apie šį duetą, galima pasakyt taip, kad tai draugai nuo vaikystės, draugai, kurie tapo jau beveik tirkais broliais… Jie praleidžia daug laiko su savo šeimomis, vaikais, tačiau jie nepamiršta ir savo sielos – Hip-Hop’o. Ir toliau jie daro gerą ir kokybišką muziką, juk jų meistriškumas kuo toliau tuo aukščiau kyla, bet svarbiausia, kaip sako JuJu, į muziką reikia įdėti savo sielą. O Psycho Les storu brukšniu pabrauke: „Jei jūs atsiduodat savo darbui 100%, tai jūsų pastangos sugrįž pas jus dvigubai. Aš jaučiu, kad dabar mes karjeros viršūnėje. Mes darom viską maximum, ir tas maximumas grįžta dvigubai.. Ir manau tai tęsis dar ilgai….“.

Diskografija:

1993 Intoxicated Demons – The EP (Relativity/Violator)

1994 The Beatnuts (Relativity/Violator)

1997 Stone Crazy (Relativity/Violator/Epic/Sony)

1997 Hydra Beats, Vol. 5

1998 Remix EP: The Spot (Relativity/Violator/Epic/Sony)

1999 A Musical Massacre (Loud/Sony)

2001 Take It or Squeeze It (Loud/Epic/Sony)

2002 Classic Nuts Vol. 1 (Loud/Epic/Sony)

2002 The Originators (Landspeed)

2004 Milk Me (Penalty)

Autorius Korleone / Miron

Radote klaidą? Atsiųskite mums pataisytą tekstą spauskite čia ir padėkite padaryt hip-hop.lt geresniu.

Straipsnis Renginys Lyrika Klipas

Pateikie naujieną, vaizdo klipą, lyriką, ar renginį - pasirinkdami auksčiau

Taipogi skaityk

Startavo atranka į unikalų projektą Lietuvoje – Hype Battle

Jau gegužės mėnesį įvyks unikalus ir pirmas toks projektas Lietuvoje – Hype Battle, kurio metu …

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Current day month ye@r *